מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין חובות והוצל"פ » פשיטת רגל או איחוד תיקים
מגזין חובות והוצל"פ

פשיטת רגל או איחוד תיקים

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 2345 צפיות

ההתלבטות בין איחוד תיקים להכרזה על פשיטת רגל בכל הנוגע להוצאה לפועל היא דיי נפוצה בקרב בעלי עסקים שנכנסו לתסבוכות כלכליות. לכל הליך יש יתרונות ויש חסרונות. מאמר זה יפרט את ההבדלים בין איחוד תיקים לבין פשיטת רגל ולמי מומלץ לנקוט באיזו דרך פעולה.

מה הוא איחוד תיקים ומה היא פשיטת רגל?
איחוד תיקים הוא איחוד של תיקי ההוצאה לפועל שנפתחו בלשכת ההוצאה לפועל נגד החייב. כל פעולה שהנושים נוקטים נגד החייב נעשית באופן מאוחד. באמצעות איחוד התיקים נמנע החייב להתמודד עם מס´ רב של תיקים מול כל נושה ונושה. פשיטת רגל לעומת זו היא הכרה משפטית כי אדם לא יכול להחזיר את חובותיו הכספיים. הכרזה כפושט רגל היא בעלת יתרונות וחסרונות, היתרון הגדול הוא שהחייב זוכה להגנה מפני נושיו שכן הוא מוכרז כפושט רגל ואין לו משאבים להחזיר מהם כספים.

מתי בוחרים בפשיטת רגל ומתי באיחוד תיקים?
על פי ההוצאה לפועל החייב מחויב לשלם מינימום 3% מחובותיו , דבר שאצל רבים שנקלעו לתסבוכות כלכליות הוא לא אפשרי ועל כן הם נוקטים בבחירה להכריז על פשיטת רגל, סימן לכך שאותו האדם מוגבל באמצעי תשלום. כאשר אדם עומד בפני הבחירה לפשוט רגל או איחוד תיקים הוא צריך לשים פעמיו על מכסת החובות שכן אם היא גבוהה מאוד והחייב בוחר באיחוד תיקים הוא חייב לספק איזשהי תועלת כספית לנושים ולא הוא יופנה להליך פשיטת רגל. כמו כן יש לקחת בחשבון כי איחוד תיקים לא מקפיא את החובות והם ממשיכים לצמוח. בחירה בדרך זו מיועדת לאנשים שרוצים שקט מהנושים במטרה להשתקם כלכלית, לקבל סכום כסף גדול ולהחזירו.

מה הן ההגבלות של פשיטת רגל ושל איחוד תיקים?
בשני המקרים נאסר על החייב לצאת מגבולות הארץ, כמו כן הוא הבנק מיודע על מצבו ועוכב אחר התנועות שלו, כמו כן אסור להשתמש בשיקים וכרטיסי אשראי ללא אישור. פשיטת רגל הוא הליך בעלות דיי גבוהה החל באגרה שמגיעה לאלפי שקלים ובעלות שכר טרחה של עו"ד. כמו כן צריך להיות מפוקח ע"י כונס נכסים רשמי ולהפקיד תשלום מדי חודש בקופת הכינוס.


עורכי דין לענייני הוצאה לפועל
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני הוצאה לפועל. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא פשיטת רגל או איחוד תיקים
סגור