מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין קניין רוחני » הגנה על זכויות יוצרים
מגזין קניין רוחני

הגנה על זכויות יוצרים

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 2280 צפיות

זכויות יוצרים הוא נושא שעולה לא פעם בפיהם של אומנים, צלמים, פסלים, יוצרים, אנשי עיתונות, אנשי ספרות, טלוויזיה, עבודות מחקר ועוד. מה זה בעצם זכויות יוצרים? זכות יוצרים היא זכות שנובעת מהזכות לקניין רוחני. לכל אדם יש את הזכות להיות הבעלים הרשמיים של הספר שכתב, למנוע שימוש בתמונה שצילם עבור מטרות שלא לרוחו – כלומר לשלוט על פרי יצירתו בידיו ובידיים של מי שהוא יראה ויבחר לנכון.

מה הוא הקניין הרוחני?
ההגנה על זכויות היוצרים היא חלק בלתי נפרד מרעיון הקניין הרוחני. הקניין הרוחני הוא אחת מזכויות הבסיס והיסודות במדינה דמוקרטית. מדובר בשם כולל של מס´ זכויות שנוגעות למשאבים לא מוחשיים, בעיקר מדובר על יצירת האינטלקט של האדם. הקניין הרוחני הוא נושא מרכזי בהגנה על זכויות יוצרים וככל שהזמן עובר והטכנולוגיה מתפתחת אנו עדים לשלילה של זכות זו. כך למשל שיתוף קבצים באינטרנט הוא לא פעם הפרה של הזכות לקניין רוחני, כמו כן לקיחת זכות על פטנט שגילו במקום אחר.

מדוע קשה לאכוף את ההגנה על זכויות היוצרים?
פעמים רבות קשה לאכוף את נושא זכויות היוצרים ולאכוף אותו שכן עולם האינטרנט, למשל, מאפשר לכל אחד לעשות עם חומר כפי שהוא רוצה, גם אם הוא חסום וגם אם הוא חתום ע"י אדם מסוים – תוכנות כמו פוטושופ מסייעות להסיר בקלות רבה כיתוב של זכויות יוצרים ולהשתמש בתמונה , למשל, במדינה אחרת מבלי שייוודע כלל לבעל הזכויות על השימוש שנעשה בעבודתו.

כיצד ניתן להגן על זכויות יוצרים?
בית המשפט מעניש בחומרה הפרה של זכות לקניין רוחני והפרה של זכויות יוצרים. המון עבירות שקשורות להפרה של זכויות יוצרים מתרחשות ברשת האינטרנט – כך למשל שימוש בצילומים עבור קידום אתר אינטרנט, מבלי לקבל אישור של הצלמים, מהווה פגיעה בקניין הרוחני. מערכת החקירה בארץ בעייתית בתחום זה ולא מקדישה מחלקת חקירה הגונה לכך. הפגנות ופרסומות טלוויזיה ניסו לקחת חלק ולמנוע מאיתנו להשתמש בתוכנות מועתקות. אין ספק כי נדרש שינוי בכדי לאכוף את הנושא באופן מעמיק יותר.


עורכי דין לענייני זכויות יוצרים
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני זכויות יוצרים. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא הגנה על זכויות יוצרים
סגור