מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין נזיקין » רשלנות רפואית בצבא
מגזין נזיקין

רשלנות רפואית בצבא

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 2377 צפיות

רשלנות רפואית בצבא ובכלל יכולה להיות אי אבחון של מחלה בזמן, אי- הפניה אל רופא מומחה, טיפול רפואי שאינו מתאים, ן תרופה שאינה נכונה ועוד על משקל זה. לצורך הוכחתה של רשלנות רפואית שנגרמה יש צורך באיסוף מסמכים ונתונים המעידים כי חלה על הגורם שנתבע חובת הזהירות אשר מספרת כי ניתן היה לנהוג אחרת כדי למנוע את המקרה שקרה, שנגרם נזק ממשי לתובע וכן שניתן לקשור בין הנזק לאי קיומה של חובת הזהירות. לאורך כל תקופת השירות כולה, האחריות הרפואית לחייו של חייל חלה על הצבא, ולכן כאשר ישנה סבירות כי התקיימה רשלנות רפואית על אותו החייל בכל דרגה שהיא לפנות אל עורך דין נזיקין אשר יסייע וינחה בעניין.

מהם חוקי צה"ל במקרה של רשלנות רפואית בצבא?
על פי חוק תגמולים ושיקום התשי"ב 1952, רשלנות רפואית בצבא היא זו שנגרמה תוך כדי השירות או עקב שירותו של אדם. היות והאחריות הרפואית מוטלת על הצבא, תפקידיו לאבחן את האבחנה הרפואית הנכונה ולהשגיח כי הטיפול הנכון יינתן לחולה. כן, מוטלת על אותו רופא החובה לגלות יוזמה ולברר בדבר קיומן של תופעות מסוימות שנרמזות לו מן האבחון בזמן וכן לשלול או לאמת על פי קורותיו הקודמים של החייל בכדי לסייע לאבחון רפואי נכון. כדי שחייב יוכל לתבוע פיצויים מהצבא בגין רשלנות רפואית, יהיה עליו להוכיח כי זו הייתה בזמן השירות הצבאי.

תביעה במקרה רשלנות רפואית בצבא
הגורם הנתבע יהיה הגוף אשר טיפל בחייל (ולא הרופא הפרטי שטיפל בו), בין אם הטיפול נעשה במרפאה צבאית, פרטית או במסגרת קופת חולים. במידה והטיפול נעשה בבית חולים ממשלתי, התביעה תופנה כנגד משרד הבריאות אשר מפעיל את אותו בית חולים. לעתים גורמים שונים מעורבים בהתרשלות וגרם לנזק של הנתבע – על כן ניתן להגיש תביעה לרשלנות רפואית מול כל אותם גורמים אשר גרמו לכך בתוספת המסמכים המעידים, וכאמור באמצעות עורך דין.

פגישת ייעוץ ראשונית
מרבית עורכי הדין לא גובים תשלום בעבור פגישת ייעוץ ראשונית, ומסכמים את שכרם באחוזים מתוך הפיצוי שמתקבל מתיק התביעה. בפגישת הייעוץ הראשונית ניתן לגבש את העילות שבגינן ניתן לתבוע את כל הגורמים השונים וכן את אסטרטגיית התביעה.

עורכי דין לרשלנות רפואית
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לרשלנות רפואית. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא רשלנות רפואית בצבא
סגור