מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משפחה » גירושין בקרב אנשי עסקים
מגזין משפחה

גירושין בקרב אנשי עסקים

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 2148 צפיות

אנשי עסקים מטבעם מרבים לצבור רכוש, וסביר להניח  כי תקופת הצבירה נכללת בזמן תקופת הנישואין. רכוש רב ומשותף שלעתים נרשם גם על שם בן הזוג הינו נושא הראוי להסכם חלוקה בזמן גירושין, כשכל אחד מהצדדים טוען את זכותו לרכוש – בין אם מדובר בהון פרטי ובין אם מדובר בהון שנצבר לזכות עסקיו של אחד מבני הזוג בזמן הנישואין. כך ישנו החוק האזרחי לחלוקת רכוש, וישנו דין תורה על פי ההלכה היהודית – וסמכות בית הדין הרבני בלתי מוגבלת משום שמקורה בחוק אלוהי ולא מן המחוקק האנושי, ע"פ דברי הרב שלמה דיכובסקי.

תפישת בית דין רבני מול תפישת החוק האזרחי
על פי ההלכה, העול הכלכלי מוטל על פי הכתובה ובין שאר מטלותיו על הבעל בלבד – והוא זכאי מפירות של נכסיה של האישה. על כן עסקיו הם רכושו בלבד, ולנישואין יש חזקה משותפת, אך לא חזקת רכוש משותפת, כשמגמת בתי הדין היא שלא לדון בעניין נכסי קריירה, הון אנושי, כושר השתכרות וכדומה כחלק מחלוקת רכוש. מבחינת החוק האזרחי, "דינא דמלכותא דינא", כלומר – מה שנחשב לדין המדינה אף שיש לו מקור זר, הוא בעל משנה תוקף. וכאן נכנס לתמונה עניין מרוץ הסמכויות.

שימור הון במהלך גירושין
בכל הנוגע לחלוקת רכוש אין אחידות משפטית, אולם ישנם כמה דגשים מנחים. ראשית, יש לפעול למען הפחתת שוויים הנקוב של הנכסים – וכאן מצטיירות דרכי פעולה שונות: השקעה באפיקי מניות והכנסת הפסדים לחשבון משותף מול צבירת רווחים בחשבון אחר, מכירה ורכישה חוזרת של חלקי רכוש משותף במחיר הקרן וגביית עמלה מן השירות, שמירה דיסקרטית על אפיקי השקעה וירטואליים ומימושם במסגרת אחרת לאחר חתימת הסכמי הגירושין ועוד המצאות פרי חשיבה השייך עורכי דין לענייני גירושין ועוד אנשי עסקים.

הגנה של לקוח מתגרש בעל נכסים מרובים
לעתים בן הזוג מעוניין להדיח את המתגרש מעסקיו והכנסת זכויות בן הזוג בעסק, על כן ישנו צורך לצעד אקטיבי מצד המתגרש להגדלת השליטה בעסק או קבלת פיצוי גבוה מבן הזוג להליכי גירושין, האדרת יכולתו של המתגרש להתמודד על הקשיים בעסקו תוך הערמת קשיים על העסק ופתרון המצוי בידי בעליו הנוכחיים בלבד, עירוב ספקים ומקושרים לעסק שיתנגדו למעורבותו של גורם עסקי נוסף ועוד המצאות רבות. הפקת חשבונית.

עורכי דין לגירושין
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לגירושין. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא גירושין בקרב אנשי עסקים
סגור