מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין נזיקין » תאונת ספורט
אולי תתעניין ב:
מגזין נזיקין

תאונת ספורט

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 2483 צפיות

תאונות ספורט הן לא פשוטות ומונעות מאדם מקצועי לעסוק בעבודתו ומאדם חובבני להוציא אגרסיות ואנרגיות דרך הספורט. בנושא של משפטים ועריכת דין נהוג להבדיל במקרה של תאונות ספורט בין שני מקרים עיקריים – פגיעה של אדם שעיסוקו ספורטאי במסגרת אגודה, נבחרת או קבוצה – עם קבוצה זו ניתן למנות כדרוגלנים, שחיינים, אנשי כדורסל וכו´. המקרה השני יהיה אדם שנפגע בפעילות ספורטיבית שהוא עושה להנאתו.

מה הן הזכויות בגין תאונת ספורט של חבר באגודת ספורט?
על פי חוק הספורט, סעיף 7, נקבע כי כל ארגון ספורט, התאחדות או איגוד מחויבים לבטח את הספורטאים שלוקחים חלק במשחקים, תחרויות מטעמם. בארגונים כאלה הספורטאים יהיו לרוב אנשים שעוסקים בספורט למחייתם כך שהביטוח הוא חשוב ומהותי במיוחד. במידה וספורטאי נפגע במהלך פעילות ספורטיבית הוא רשאי לפנות גם למוסד לביטוח לאומי ולהכריז על תאונת הספורט כתאונת עבודה. וועדה רפואית מטעם המוסד לביטוח לאומי תבחן את הנושא ותחליט אם מגיע לספורטאי פיצויים, האם יש לו אחוזי נכות שיש להתייחס אליהם ותקבע את שיעור הפיצוי.

אילו אופציות פיצוי נוספות קיימות במסגרת תאונת ספורט?
יש לציין כי לא פעם ספורטאים מכוסים בביטוח קיבוצי של ארגון ספורט אך כן בפוליסות ביטוח אישיות כגון ביטוח תאונות אישיות. ספורטאים רבים מודעים לסיכון הרב שלוקחים בבחירת מקצוע זה ובתלות הבלתי נפרדת בתקינות הגוף ועל כן בוחרים לעשות פוליסות אישיות, רק חשוב לבדוק כי הפוליסה כוללת תאונות ספורט, שכן חברות הביטוח נוהגות להשמיט פרט זה. כמו כן, במידה והפגיעה התרחשה כתוצאה מפגם במתקני הספורט שהשתמש בהם הספורטאי הוא רשאי להגיש תביעת נזיקין על האחראי על המתקן ולתבוע אותו בגין רשלנות.

מה הנוהל בתאונת ספורט בה נפגע חובב ספורט?
הנוהל שונה מאוד כאשר מדובר באדם פרטי שעוסק בספורט כתחביב ונהוג להפריד בין שני מקרים – האחד הוא פגיעה בפעילות קבוצתית מאורגנת והשנייה היא פעילות עצמאית. פעמים רבות בפעילויות קבוצתיות, כמו יום כיף מטעם המשרד, נהוג לעשות פוליסת ביטוח קבוצתית שמכסה פגיעות של המשתתפים. פעמים רבות כאשר מדובר בפעילות בזמן שעות העבודה היא יכולה להיות מוכרת כתאונת עבודה. פגיעה אישית תבוטח במסגרת הפוליסה האישית לנזקי גוף – פוליסת ביטוח חיים, אך לא פעם ניתן להגיש תביעת נזיקין בעקבות רשלנות ומתקנים לא בטוחים כגון בורות במגרש, ממטרה בולטת, רטיבות באולם ספורט וכו´.


עורכי דין נזקי גוף
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין נזקי גוף. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא תאונת ספורט
סגור