מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משפחה » הסדרי ראיה
מגזין משפחה

הסדרי ראיה

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 2841 צפיות

משמעות הסדר ראייה הוא קביעת פרק זמן קבוע בו מתראה ההורה עם ילדיו שאינם מתגוררים איתו. הסדר הראייה נעשה בין ההורים ובמקרים בהם לא ניתן להגיע להסכמה פונים לבית המשפט בנושא או לאמצעי גישור. מטרתו היא שמירת קשר רציף של שני ההורים, במידת האפשר, עם ילדיהם.

הסדרי הראייה המקובלים
הסדרי הראייה אמורים להתקבל על ידי החלטה משותפת של שני ההורים אך פעמים רבות נתקלים בקשיי הסכמה ונאצלים לפנות לבית משפט או לאמצעי גישור אחר כגון עובדת סוציאלית.
מכיוון שכל מקרה הוא לגופו לא ניתן להגדיר הסדר ראייה אחיד, וכך בהתאם בא לידי ביטוי פסק הדין שמתחשב בלוח הזמנים של ההורים אך בראש ובראשונה באורח החיים של הילדים. פסק הדין נקבע באופן שונה מפעם לפעם בעקבות מקום המגורים, הרחבת המשפחה, פעילויות של הילדים וכו´.  הסדרי הראייה המקובלים מבוססים על כך שההורה שאינו בעל המשמורת על הילדים יתראה איתם בשעות אחה"צ מספר פעמים בשבוע ללא לינה. כמו כן יבלה איתם סוף שבוע אחת לשבועיים ויאסוף אותם מבתי הספר וילווה אותם לחוגים ובכך יגדיל את מס´ השעות איתם מבלה עם הילד ואת האחריות שלו אליו. כמו כן, קיימת חלוקה של חופשות וחגים בין ההורים .

סוגיית חו"ל ומיקום מגורי ההורים
קיימת הגבלה עם מקום המגורים של ההורה בעל המשמורת על הילד בכדי שתהיה אפשרות להורה השני לפגוש את ילדיו. פעמים רבות עקירת הילד ממקום מגוריו וסביבתו הטבעית יכולים לגרום לנזק נפשי ולזעזוע באורח החיים וריחוק מההורה שהוא לא בעל המשמורת. על כן מקרים של מעבר מגורים בארץ מבוררים בקפידה בבית המשפט כשהמטרה היא טובת הילד.
אם מדובר בהגירה לארץ אחרת יש להגיש הסדרי ראייה חדשים שיתאימו למצב הקיים. כמובן שיש אפשרות להורה להגיש תביעה לעיכוב יציאה מן הארץ בטענה של פגיעת הילד.
עיכוב יציאה מן הארץ מונע מהורים לחטוף את ילדיהם בטענה של "טיול לחו"ל".

הפרת הסדר ראייה
במקרה של הפרת הסדר ראייה עותר ההורה לבית המשפט בחיוב קנס או עונש אחר שבית המשפט רואה לנכון על הפרת ההסכם. בית המשפט נוהג להתייחס להפרה זו בחומרה כיוון והיא פוגעת פעמים רבות בילדים.


עורכי דין לענייני משמורת ילדים
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני משמורת ילדים. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא הסדרי ראיה
סגור