מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין נזיקין » תביעות רשלנות מעביד
מגזין נזיקין

תביעות רשלנות מעביד

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 2454 צפיות

פקודת הנזיקין מפרטת את הנושא של תביעת רשלנות מעביד , לא פעם הנושא עולה בתחום תאונות העבודה במטרה לקבל פיצויים. תביעת רשלנות מעביד מתבססת על פי רוב על שתי עוולות עיקריות בפקודת הנזיקין והן: "הפרת חובה חקוקה" או "רשלנות". במידה ואדם רוצה לתבוע את המעסיק בגין הפרת חובה חקוקה הוא צריך להוכיח על חוק שהופר במסגרת דיני הבטיחות בעבודה. כמו כן ניתן להסתמך על תביעת "רשלנות" שמחייבת את התובע להראות עי המעסיק נהג בדרך לא סבירה.

חקיקה שאוכפת את נושא תביעת רשלנות מעביד
פקודת הבטיחות בעבודה מפרטת את הוראות הבטיחות וכללי זהירות לכל סוג עבודה שהוא בהתאם לסיכונים הצפויים בענף התעסוקה הספציפי. לא פעם תביעות רשלנות יהיו בעקבות פקודת הבטיחות בעבודה. כמו כן חוק ארגון הפיקוח על העבודה גם הוא מסייע בתביעת רשלנות מעביד שכן הוא מגדיר מי הוא המעביד – מי חב באחריות התאונה.

מה החשיבות של תביעת רשלנות מעביד?
תביעת רשלנות מעביד היא חשובה מאוד עבור העובד שכן פגיעה במסגרת העבודה יכולה לגרום לנכות, להפסדים בשכר וצורך בפיצויים. המעביד מחויב במינוי ממונה בטיחות במסגרת העבודה, במיוחד עבודות מפעל למשל, כמו כן במתן בדיקות רפואיות לעובדים אחת לכמה זמן, במיוחד כאשר נחשפים לחומרים מסוכנים. כמו כן מחויב המעביד להעביר תקנות בעל פה ובכתב על הסיכונים בתחום העבודה.

באילו מקרים ניתן לתבוע מעביד על רשלנות?
כל עוד דיני בטיחות העבודה הופרו ונעשתה רשלנות בפועל ניתן לתבוע את המעביד. החוק מפרט מקרים רבים בהם נעשו תביעות מעין או כגון פגיעת עובד ממכונה שנמצאת מחוץ לשטח המפעל, פגיע ה ממסור חשמלי בנגרייה, התחשמלות, תאונות מסולמות פגומים וכו´. פגיעות בגין העבודה לא פעם נוגעות לעבודות פיזיות שכרוך בהן סיכון ממשי והכוננות והאחריות ונקיטה באמצעי בטיחות מצד המעסיק היא בגדר חובה בסיסית מאוד. גם במידה ונשלח העובד למקום אחר שבבעלות של מעסיק אחר האחריות תהיה על המעסיק.


עורכי דין לענייני תאונות עבודה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני תאונות עבודה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא תביעות רשלנות מעביד
סגור