מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין נזיקין » ועדה רפואית לביטוח לאומי
מגזין נזיקין

ועדה רפואית לביטוח לאומי

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 2653 צפיות

בסמכות הוועדות הרפואיות, על פי חוק ביטוח לאומי, לדון ולטפל בענייני תביעות ביטוח לאומי; בין אם מדובר בביטוח נכות, נפגעי עבודה, גמלת ניידות ועוד. הוועדות הרפואיות בנושא ביטוח לאומי נחלקות לשני סוגים  : ועדות דרג ראשון וועדות דרג משני, שמהוות ערער לאנשים שסבורים כי לא קיבלו את אחוז הנכות הראויים להם.

מה הוא הרכב הוועדה הרפואית בביטוח לאומי?
הרכב הוועדה הוא שלושה רופאים שרשומים ברשימת חברי ועדות רפואיות לערערים. הוועדה שמהווה את הרכב הדרג השני יכולה לבטל או לשנות את ההחלטה של הוועדה הראשונה, אך היא נדרשת להיצמד לנושא הערער שבפניה בלבד. התפקיד של הוועדה הוא לקבוע את הקשר בין הנכות לבין הפגיעה בתחום העבודה וכן לקבוע את דרגת הנכות. מדובר בסמכות מקצועית רפואית שמחייבת את משתתפי הוועדה להיות מקצועיים בתפקידם, להיות בעל ידע רפואי, ממון ושפת אחוזי נכות ביטוח לאומי.

למה זכאי נפגע תאונת עבודה בבחינת הוועדה הרפואית בביטוח לאומי?
על פי חוק יש לעשות קשר ישיר בין אחוזי הנכות שנגרמו לתאונת העבודה וכתוצאה מכך לדבר בשפת הביטוח הלאומי ולקבוע סכום פיצויים ראוי. המבוטח שנפגע בתאונת עבודה זכאי לגמלאות שיכסו עלויות ריפוי, שיקום רפואי, החלמה, ניתוחים וכו´. המטרה של גמלאות אלו היא להחזיר את הנפגע אל העבודה. המבוטח זכאי גם לדמי פגיעה וכן קצבת נכות במטרה לסייע לו לחזור לשגרת חיים מבלי לדאוג לכספים שמפסיד בעקבות המוגבלות שלו לצאת לעבודה.  הפיצויים נקבעים על פי דרגות נכות.

כיצד ניתן לערער על ועדות רפואיות בקביעת אחוזי נכות ביטוח לאומי?
כאמור הדרג השני מהווה ערכאה ערער עבור דחויי הפיצויים בדרג הראשון של הוועדות הרפואיות. בתחילה יש להגיע את הערעור לבית הדין האזורי לעבודה ולאחר מכן לבית הדין הארצי בדרך "ערעור ברשות". הדרג השני מוגבל לשאלות משפטיות כגון פגם משפטי, טעות בחוק, חריגה של שופט מסמכותו, הפעלת שיקולים לא נכונה וכו´. על פי רוב תהיה פעולתו של הדרג השני בהחזרת הנושא לוועדת הרפואית תוך מתן המלצות וחוות דעת על פי ממצאים ונימוקים.


עורכי דין לענייני ביטוח לאומי
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני ביטוח לאומי. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא ועדה רפואית לביטוח לאומי
סגור