מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משפחה » צמצמום סמכות בד"ר בעילה של שיקולים של טובת הילד
מגזין משפחה

צמצמום סמכות בד"ר בעילה של שיקולים של טובת הילד

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 2162 צפיות

לכאורה, עניינים של ילדים, חלקם בסמכות מקבילה של בית המשפט לענייני משפחה ושל בית הדין הרבני. למשל, תיק מזונות ילדים, תיק החזקת ילדים – יש מרוץ סמכויות, אפשר לדון גם בבית הדין הרבני וגם בביהמ"ש האזרחי.

 אבל מה יקרה בבית הדין הרבני?
האם ישקלו את כל השיקולים לטובת הילד? האם הילד יזכה לכל זכויותיו, לפי האמנה לזכויות הילד? חוששים ממקרים בו אלה לא ייקחו בחשבון, ולכן מצמצמים את סמכות בית הדין הרבני. המקרה הכי בולט הוא של מזונות ילדים. מזונות ילדים ניתן לכרוך באופן מפורש, לפי ס´ 3 סיפא לחשבד"ר. בפועל, הפסיקה אומרת שאי אפשר לכרוך מזונות ילדים בתביעת הגירושין. מזונות ילדים ניתן לתבוע רק בערכאה האזרחית. לא ניתן לכרוך אותם בתביעת הגירושין, למרות שכתוב בסעיף 3 שכן שכן אפשר, בגלל החשש שמא בבית הדין הרבני יקפחו את טובתו של הילד בתביעה למזונות ילדים. למרות שהמחוקק אמר את דברו בצורה מפורשת, שאפשר לכרוך את מזונות ילדי הזוג, אי אפשר לכרוך כי ביהמ"ש בפסיקתו אמר שאי אפשר, זה בעייתי, יש חשש שהילד יפגע, שיעורי מזונות ילדים באותו תיק יהיו נמוכים יותר בבית הדין הרבני מאשר היה מקבל ביהמ"ש למשפחה.

 איך מגיבים לטענה זו נציגי הביהמ"ש ובית הדין?
בית הדין הרבני טוען שזו עלילה ולא נכון. הערכאה האזרחית אומרת שזו המציאות, ולכן לא ניתן לכרוך מזונות ילדים בתביעת הגירושין. הדרך היחידה להגיע לבד"ר תביעה למזונות ילדים היא דרך ס´ 9, הסכמה. מדובר על מצב בו שני בני הזוג מסכימים מראש לפנות אל בד"ר יחדיו, ואז הסמכות בעניין מזונות ילדים תדון בערכאה זו.

באילו מצבים אפשרי ששני בני הזוג יסכימו לכך?
הכי סביר שהם יסכימו כאשר שניהם מגיעים מרקע דתי-הלכתי. כשאין הסכמה לגבי בד"ר, הכתובת שלהם היא רק ביהמ"ש למשפחה. וזאת למרות מה שכתוב בחוק. אם זה לא היה בהסכמה, ורצו במרוץ הסמכויות, זה לא ניתן לכריכה.


עורכי דין לענייני משמורת ילדים
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני משמורת ילדים. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא צמצמום סמכות בד"ר בעילה של שיקולים של טובת הילד
סגור