מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין נזיקין » תביעת ביטוח לאומי
מגזין נזיקין

תביעת ביטוח לאומי

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 2794 צפיות

כל אזרח במדינת ישראל מבוטח בביטוח לאומי על פי חוק ביטוח לאומי. כך מבטיחה המדינה כיסוי ביטוחי של עלויות מסוימות והענקת גמלאות לאנשים שזקוקים לכך. כך למשל נפגעי תאונות עבודה זקוקים לקצבת נכות לא פעם בכדי להמשיך בשגרת יומם ולהמשיך לחיות ברמה סבירה. כמו כן קשישים זקוקים לא פעם לסיעוד וטיפול בכדי לעבור שלב זה בחיים בכבוד, דבר שהביטוח הלאומי מעניק. מה היא תביעת ביטוח לאומי? האם מדובר בתביעה במעורבות משפטית או במושג? מאמר זה ידון בכך.

האם תביעת ביטוח לאומי היא תביעה משפטית?
מימוש הזכויות של כל אחד מתושבי מדינת ישראל בביטוח הלאומי יבוא לידי ביטוי בהגשת תביעה לביטוח הלאומי. לא מדובר בתביעה כפי שאנו רגילים להכירה במונח מעולם המשפט – אין צורך להופיע בבית המשפט, לעבור ערכאה שיפוטית. מדובר במושג שמתאר את הליך הגשת דרישה לתגמולים מהביטוח הלאומי.

מדוע משתמשים במילה תביעה בהגשת בקשה לביטוח לאומי?
כאשר זקוקים לקצבה מסוימת, לסיוע כלכלי מגישים תביעה לביטוח הלאומי. כך למשל במקרה של תאונת עבודה וצורך לשלם ימי עבודה שאדם החסיר בעקבות התאונה פונים לביטוח הלאומי בתביעה. מכיוון ולא מדובר בזכות כמו הזכות לביטחון או הזכות לקניין רוחני משתמשים במילה תביעה, שכן יש לתבוע את הזכות הזו. הכללים בביטוח הלאומי הם שונים בכל מקרה ועל כן לא מדובר בזכות טבעית אלא בזכות שיש לדרוש ולהוכיח. הביטוח הלאומי בודק באמצעות מסמכים רפואיים, באמצעות חוקים ופסקי דין וכן באמצעות וועדה רפואית מה התגמולים להם זכאי מגיש התביעה.

מה עושים במקרה של דחיית תביעת ביטוח לאומי?
הביטוח הלאומי מסתייע באישורי מחלה, תלושי שכר וועדות רפואיות בכדי להגיע לפסק דינו. לא פעם דוחה התביעה לביטוח לאומי תגמולים מסוימים ומפחיתה אותם או לחלוטין שוללת את התביעה. אך לא מדובר בסוף הדרך. תמיד ניתן להגיש תביעה חוזרת ולערער על החלטת הביטוח הלאומי. זאת עושים באמצעות עורך דין שמתמצה בדיני ביטוח לאומי. עורך דין שכזה יידע את כל התקנות, הפסקים, הדינים והתקינות המשפטית בתחום הביטוח הלאומי ויוודא כי התגמולים שמגיעים לכם תקבלו בצדק.


עורכי דין לענייני ביטוח לאומי
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני ביטוח לאומי. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא תביעת ביטוח לאומי
סגור