מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין נזיקין » נפגעי רשלנות רפואית בלידה
אולי תתעניין ב:
מגזין נזיקין

נפגעי רשלנות רפואית בלידה

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 2231 צפיות

רשלנות רפואית הוא תחום מאוד נרחב בדיני המשפט וסעיפים ספציפיים נוגעים לרשלנות רפואית בלידה. לפעמים נולדים תינוקות שסובלים ממחלות ופגיעות שנגרמו כתוצאה מרשלנות בלידה עצמה או בטיפול לקראת הלידה. כך למשל אבחון מראש של נזק עתידי במהלך מעקב ההריון יכול להיחשב כרשלנות רפואית. הורים שספגו רשלנות רפואית על בשר ילדיהם יכולים לתבוע לפיצויים בגין רשלנות רפואית כאשר החלוקה היא במהלך מעקב הריון מחד ובלידה עצמה מאידך.

מה היא הולדה בעוולה?
הולדה בעוולה הוא מושג משפטי שמתייחס למצב של רשלנות רפואית במהלך הלידה ומעקב ההריון שגרם להולדת ילד עם מום מסוים. בטכנולוגיה הרפואית של היום עומדות לרשות הנשים אינספור בדיקות בכדי לוודא שההריון מתקדם בתקינות והאם יש סיכונים שההורים אמורים להיות מודעים אליהם. לעיתים יקבלו ההורים להפיל את התינוק על סמך הממצאים הללו. תביעה בגין רשלנות רפואית בלידה ובמעקב ההריון יכולה לבוא גם מטעם ההורים וגם מטעם הילוד שצריך להוכיח כי אם הוריו היו מודעים למצבו לפני ייתן והיו מפסיקים את ההריון ומונעים ממנו חיי סבל עם מום קשה.

מה היא ההתיישנות לתביעות רשלנות רפואית בלידה?
אם ההורים תובעים בגין רשלנות רפואית ההתיישנות תהיה 7 שנים לאחר הלידה. עם זאת, במקרים שהילד תובע בגין רשלנות רפואית ההתיישנות תהיה 7 שנים לאחר הפיכתו לבגיר, כלומר גיל 25. ההתיישנות של החוק הזה מסכנת לא פעם את הרופאים שכן זמן כה רב יכול לגרום להיעלמות של רישומים רפואיים, דבר שיסייע לתובע להוכיח את רשלנות הרופא שלא עושה מעקב מסודר אחר רישומיו. היעדר רישומים יכול לנקות את נטל ההוכחה מהתובע.

באילו מקרים ניתן להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית בלידה ובמעקב ההריון?
קיימים מקרים רבים בהם מתרחשות תקלות בעולם הרפואי, אך כאשר מדובר בתקלות שהיה ניתן למנוע והם התרחשו בעקבות רשלנות רפואית ניתן להגיש תביעה. אישה בהריון צריכה לעבור בדיקות רבות שמבטיחות את בריאותה ועוקבות אחר בריאות העובר. כאשר נוכחות רופא מסוים נעדרת בעת הלידה או שיטת הלידה שנבחרה לא תואמת את מצב הבריאות של האם והעובר, כאשר משתמשים במכשור רפואי לא תקין או שהצוות הרפואי לא פועל במהירות הנחוצה בכדי להוליד את הילד – ניתן להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית.


עורכי דין לרשלנות רפואית
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לרשלנות רפואית. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא נפגעי רשלנות רפואית בלידה
סגור