מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין פלילי » מעשה פלילי של קטין
מגזין פלילי

מעשה פלילי של קטין

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 2577 צפיות

בשנים האחרונות אנו עדים להתרבות מקרי האונס, הגניבה והפשעים בקרב בני נוער וקטינים. מעשה פלילי של קטין מיוחס לעבירה פלילית חמורה שנעשתה מסיבה כזו או אחרת. הקטין ייאלץ לשאת באחריות הפלילית החל מגיל 12 ומעלה, במידה והוא מתחת לגיל 12 לא ניתן להטיל עליו עונש מאסר בפועל. לא פעם עולה בפני בית המשפט שאלת הסיבה לעבירה – האם היא נעשתה בתום לב ובלי שיקול דעת או שהיא נעשתה מתוך החלטה שקולה ומכוונה פלילית?

כיצד שופט בית המשפט מעשים פליליים של קטין?
כאמור, המעורבות של קטינים בפשעים ועבירות פליליות הפכו להיות דבר די נפוץ במדינתנו. אחד מהשיקולים של השופטים בעת הדיון בבית המשפט להכרעת גורלו של הקטין תהיה סביב השאלה – האם מדובר בעבירה פלילית שנגרמה ממעשה לאחר יד או לחילופין העבירה הפלילית נעשתה מתוך שיקול דעת מוטעה עם אופי פלילי? למרות ששאלה זו עומדת במרכז השיפוט, לא פעם היא לא תשנה את פסק הדין. מעשה פלילי הוא עבירה לכל דבר וגם אם הקטין לא חשב כראוי או לא התכוון שדברים יתגלגלו לאיך שיתגלגלו הקטין ייאלץ לשאת באחריות הפלילית החל מגיל 12.

האם שיקול דעת מוטעה של קטין זהה בכל עבירה?
בית המשפט שם דגש גם על שאלה זו ויוצר הבדלה בין מקרה אחד לאחר. שאלת העוון עצמו, העבירה הפלילית יכולה לסמל הרבה על כוונת הקטין ומחשבתו טרם המעשה ובכך לסייע לבית המשפט לפסוק מה היא האחריות הפלילית. כך למשל התייחסות לגניבה מחנות לעומת אונס היא אותה אחריות פלילית אך ההתייחסות, הרגישות והאמפתיה לקטין תהיה שונה בעקבות המניעים שלו למעשה.

מה המשקל של רקע הקטין במעשה פלילי?
חשוב לציין ולדעת שכאשר שופטים קטין המשטרה ובית המשפט מתייחסים לא פעם, במתכוון או לא, לרקע של הקטין. עבירות פליליות מרובות, רקע משפחתי קשה, מצב כלכלי מסובך, החלק של הנער בעבירה קבוצתית למשל, היכולת של הקטין להשתקם – אלה ועוד מסמלים על טיב העבירה הפלילית, על הכוונה שמאחורי המעשה ומסייעים לשפוט את הקטין כדין וכצדק.


עורכי דין לענייני עבריינות נוער
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני עבריינות נוער. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא מעשה פלילי של קטין
סגור