מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין אלטרנטיבות פתרון סכסוכים » גישור כפתרון לסכסוכים
אולי תתעניין ב:
מגזין אלטרנטיבות פתרון סכסוכים

גישור כפתרון לסכסוכים

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 2215 צפיות

המגשר הינו הגורם הניטראלי והאמין אשר עומד בין שני צדדים ניצים, שתפקידו לגרום לשני הצדדים להשיג פשרה מרצון ולא מתוך הכרח. הליך הגישור, בהיותו דרך אלטרנטיבית לדרך המשפט הארוכה והביורוקרטית מיסודה, מצליח להגיע אל הפתרון באופן מהיר יחסית אשר עשוי לרצות את הצדדים לאורך זמן. המגשר נטול הפניות מזמן את הצדדים ומאפשר להם להתבטא בכבוד ולפרוק את אשר על לבבם. כמו- כן, הכרעתו של ההליך ניתנת על ידי הצדדים שלא כבמשפט. לאחר חתימתו של הסכם הגישור מול המגשר שהינו עורך דין, נמסר ההסכם בבית המשפט לידי שופט המאשר אותו.

מהו מקור הגישור?
ניתן לומר, כי הגישור הינו פרי פיתוח של מודל ניהול משא ומתן שהינו על בסיס אינטרסים (ולא עמדות) אשר פותח על ידי פרופסור רוג´ר פישר ופרופסור וויליאם יורי, מאוניברסיטת הרווארד, משלהי שנות השבעים. בישראל, גישור הוא הליך חוקי על פי סעיף 79ג´ לחוק בתי המשפט התשמ"ד 1984, על פי תקנות בית המשפט (פישור) התשל"ג 1993 ובתקנות בתי המשפט (מינוי מפשר) (תיקון) התשנ"ט 1999.

מי יכול להשתמש בהליך הגישור?
כל שני צדדים ומעלה אשר לוקים בחילוקי דעות מסוימים – בני זוג אשר נמצאים על סף גירושין, בין הנהלות לאיגודים, המקרה של הטרדה מינית, סכסוכים עסקיים, שכנים ועוד. במקרה של סכסוכים עסקיים, משמעות גישור היא מרובה, משום שסכסוך ממושך עומד וקיים עלול לגרום לפגיעה בתדמיתו של העסק, וכן בהמשך הצלחתו. הליך הגישור לא כרוך בהוצאות משפטיות כפי שנהוג בבתי המשפט, על כן ישנו חיסכון משמעותי בכסף, זמן ושמירה על המוניטין על ידי חיסיון מוחלט של פרטי הסכסוך וכן פתרונו.

דוגמאות לגישור בעסקים
בארצות הברית, ישנם כ – 510 קונצרנים החתומים על אמנה אשר מחייבת אותם לפנות לגישור בטרם נקיטת הליכים משפטיים. כמו- כן, בשנת 1989 נערך סקר בארצות הברית אשר נמצא בו כי 76% מתוך הסכסוכים אשר היו מעורבים בהם חברות אלו, הסתיימו כמתחייב באמצעות משא ומתן וגישור.

מגשרים
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום מגשרים. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא גישור כפתרון לסכסוכים
סגור