מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משפחה » הכרה ממסדית לזוגות חד-מיניים
מגזין משפחה

הכרה ממסדית לזוגות חד-מיניים

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 2166 צפיות

זוגות חד-מיניים הם מזמן לא טאבו ולא דבר שיש להסתיר. מדי שנה נערך מצעד הגאווה בכל הדרו שמראה כי הזוגות החד-מיניים חופשיים ושמחים שהם כך. מכיוון שאנו חיים במדינה דמוקרטית ובעקבות הערכים עליה מושתתת הקבלה של זוגות חד מיניים היא מובנת – קבלה של כולם ללא הבדל בדת, גזע או מין וגם לא אפליה בגין נטייה מינית. עם זאת הזוגות החד-מיניים בישראל עדיין לא זכו להכרה מהממסד לה שואפים זוגות חד מיניים ברחבי העולם. רבים מנהלים חיי נישואים עם רכוש משותף, חשבון בנק יחד, משק בית ואף צאצאים אך טרם קיבלו הכרה מטעם המדינה כזוג. בפני אלו עומדות מס´ אופציות, כפי שיפורטו במאמר הבא.

הסכם ממון כהכרה מוסדית
הסכם ממון יכול להוות פתרון מעולה לזוגות חד מיניים שיביא להכרה ממסדית בבני הזוג. הסכם ממון צריך להתבצע על ידי שני בני/בנות הזוג והוא מבטא את ההתחייבות שלהם אחד לשני. כמו כן מכיוון שהסכם ממון מעוגן ע"י המשפט הישראלי הוא מעניק לזוג הכרה משפטית-מוסדית. עם זאת, טרם הגיעו כל השופטים בארץ להחלטה פה-אחד לאשרור הסכמי ממון חד זוגיים, שכן
הדעות עדין חלוקות בנושא.

הכרה מוסדית כ"ידועים בציבור"
ידועים בציבור היא עוד דרך להכרה מוסדית בזוגות חד-מיניים. עם זאת התנאי הבסיסי ביותר בכדי לקבל הכרה בידוע בציבור הוא שתהיה הכרה ושהציבור יידע על טיב היחסים. לא פעם זוגות חד-מיניים מתביישים או נמנעים מלדבר על הנושא ומסתירים ממשפחתם את אמת הדברים. עם זאת, אדם שפתוח עם סובביו יוכל להשתמש במנגנון ידועים בציבור לטובתו ולרווחו האישי. ידועים בציבור מעצים את הפומביות של היחסים החד מיניים.

הסכם ממון כפיתרון לגירושין חד-מיניים
מלבד העובדה כי הסכם ממון נותן לזוג הכרה מוסדית יש לו יתרון נוסף והוא סיום היחסים. למרות שכולנו בעת חתימה על הסכם ממון חושבים ומקווים שהכל יסתדר לטובה לא פעם עולים יחסים על השרטון וזוגות נשואים, חד מיניים או לא, צריכים להתמודד עם הליך הגירושין. הליך הפרידה לזוגות "ידועים בציבור", שעם קבוצה זו נמנים לא מעט הומואים ולסביות, הוא לא פשוט ושאלות כמו כיצד מחלקים את הרכוש? האם תקופת הזמן שחיו יחד מהווה פרמטר חשוב? כיצד מתגוננים מתביעות מזונות? ועוד נענות באמצעות הסעיפים שנקבעו מראש בהסכם ממון.


עורכי דין לענייני הסכמי ממון
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני הסכמי ממון. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא הכרה ממסדית לזוגות חד-מיניים
סגור