מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משפחה » יחסי ממון בין בני זוג שנישאו לפני שנת 1974
מגזין משפחה

יחסי ממון בין בני זוג שנישאו לפני שנת 1974

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 2243 צפיות

1974 היתה השנה בה הוסדר חקיקתית נושא יחסי הממון בין בני זוג נשואים ובה נקבעו הפרמטרים המסדירים את ענייני החלוקה והשיתוף של ממון ורכוש ביניהם. בין השאר גובשו בו נושאים כמו הסכם ממון, איזון משאבים והתייחסות למקרי אי הסכמה, פטירה ומקרים מיוחדים נוספים. זוגות שנישאו לפני שנה זו וכאלה הנחשבים ידועים בציבור פועלים על פי הלכת השיתוף שהתבססה כמתוות הדרך המקובלת בעיני בית המשפט בענייני ממון בין בני זוג. 

מהי הלכת השיתוף?
מעצם ההסכמה להינשא ומכוח החיים המשותפים אשר מנהלים בני זוג נוצרים יחסים פיננסיים בין בני הזוג בדבר רכושם הפרטי והמשותף. הלכת השיתוף נובעת מן ההחלטה הזו לחלוק את החיים יחדיו ולמעשה מעניקה לבני הזוג זכויות משותפות ושוות לגבי רכוש שצברו במשך חייהם המשותפים. הלכה זו כוללת בין השאר זכויות ונכסים כמו דירה המשמשת למגורי הזוג ונקנתה במהלך הנישואין, חשבונות בנק וזכויות סוציאליות מתוקף עבודתו של בן הזוג במהלך הנישואין הכוללות פיצויי פיטורין, קופות גמל, זכויות פנסיה,מענקים שונים ועוד.  

יוצאים מן הכלל בהלכת שיתוף
עם זאת, נכסים וזכויות שונים לא תמיד יכללו כשייכים להלכת השיתוף. נכס שרכש צד אחד טרם הנישואים, ייבדקו אופן ומטרת שימושו על ידי בית המשפט שיקבע אם להכלילו בהלכת השיתוף. בנושאי ירושה אין הכללה בהלכת השיתוף אלא אם יוכח כי היורש לא התכוון להפריד ממנה את הירושה. בנוגע לעסק עצמאי של אחד מבני הזוג תחול עליו הלכת השיתוף אלא אם הוכיח בעל העסק את הכוונה המוקדמת בדבר היותו של העסק רכושו הבלעדי ללא כוונות שיתוף. גם בנושאי חובות עוסקת הלכת השיתוף ואם ישנם כאלה יוחלט על פי רוב כי חובות שנצברו בזמן החיים המשותף יחולקו באופן שווה.

הכרעה בדבר מחלוקת בהלכת השיתוף
בבואו להחליט בעניין מחלוקת יתייחס בית המשפט לנושאים כגון משך הזמן בו מתנהלת מערכת היחסים, אופי ההתנהלות המשותפת של בני הזוג בחיי היומיום (חשבונות משותפים, נדל"ן, חסכונות), ילדים משותפים לבני הזוג, נישואים ראשונים ועוד.

עורכי דין לענייני הסכמי ממון
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני הסכמי ממון. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא יחסי ממון בין בני זוג שנישאו לפני שנת 1974
סגור