מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין נזיקין » הצורך בחוות דעת מומחים בתביעות רשלנות רפואית
מגזין נזיקין

הצורך בחוות דעת מומחים בתביעות רשלנות רפואית

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 2191 צפיות

רשלנות רפואית הגורמת נזק כזה או אחר למטופל גוררת אחריה ברוב המקרים תביעה של הניזוק את הרופא או המוסד המטפל במטרה לקבלת פיצוי כספי. בכדי לקבל את הפיצוי על הניזוק להוכיח לבית המשפט את צדקת תביעתו ובכדי לעשות כן יעשה שימוש ברוב המקרים בדרך העיקרית המאפשרת הוכחת רשלנות רפואית – הצגת חוות דעת מרופא מומחה הקובעת רשלנות רפואית ומוכיחה נזקי גוף לתובע.

חוות דעת המומחים ביחס לראיות השונות
לבית המשפט מוצגות ראיות משני סוגים עיקריים: עדויות וראיות כתובות. במקרי רשלנות רפואית הראיות המרכזיות המקובלות בשימוש הן רשומות רפואיות, צילומים רפואיים, תוצאות בדיקות, זמני ניתוחים וטיפולים, עדויות הצדדים השונים ועדיהם וחוות דעת מומחים הכוללת חקירת המומחה נותן חוות הדעת. בעוד שרוב הראיות האחרות מספקות פרטים שלא מאפשרים לשופט להחליט בדבר קיומה של רשלנות רפואית, נדרשת חוות הדעת המקצועית של המומחים שתוכל להכריע בעניין ומכאן חשיבותה הגדולה.

צירוף חוות דעת מרופא מומחה
חשיבותה של הגשת  חוות הדעת של הרופא המומחה אף זוכה להתייחסות חקיקתית ומעוגנת בתקנות הסדר האזרחי כחובה בסיסית ברצון להוכיח ענייני רשלנות רפואית. למרות שהיא משאירה מקום להחלטתו של השופט לפטור את התובע מהצגת חוות הדעת הנ"ל, ברוב המקרים מתקיימת ההוראה החקיקתית כלשונה. יש לציין כי במקרי הגשת חוות דעת שאינן רפואיות אין הוראה מפורשת בדבר צירוף חוות הדעת לדבר התביעה.

החלטת בית המשפט בדבר נכונות חוות הדעת הרפואית
לאחר שנתקבלו חוות הדעת של המומחים הרפואיים יקרא אותן השופט וכן יחקור את הרופאים החתומים בכדי לאמת את מסקנותיהם. החקירה הנגדית של המסקנות מתבצעת גם על ידי עורכי הדין של שני הצדדים בתביעה. חוות דעת נמדדת כאמיתית על פי סימנים כגון קוהרנטיות וסדר, מענה על השאלות הרלוונטיות ללא סתירות פנימיות, חיפוש נקודות תורפה בחוות דעת אחרות והתאמה למידע הרפואי המקובל בתחום וכן בדיקת המוניטין של המומחה נותן חוות הדעת. 

עורכי דין לרשלנות רפואית
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לרשלנות רפואית. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא הצורך בחוות דעת מומחים בתביעות רשלנות רפואית
סגור