מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משפחה » מזונות שיקומיים לידועה בציבור
אולי תתעניין ב:
מגזין משפחה

מזונות שיקומיים לידועה בציבור

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 2147 צפיות

מזונות שיקומיים הינם דמי מזונות הנפסקים למשך זמן מוגבל עבור אחד הצדדים (החלש מביניהם) בעת פירוק קשר זוגי של ידועים בציבור או של כאלו הנישאו בנישואין אזרחיים. הדבר נעשה בכדי שצד זה יוכל להמשיך להתקיים ולשקם את חייו לאחר יציאה מהקשר. ניתן להחיל מזונות שיקומיים גם על מי שיצאו מקשר נישואין רגיל. 

התייחסותו של החוק
על פי קביעה קודמת של נשיא בית המשפט בדימוס אהרון ברק בנושא מזונות אזרחיים נאמר כי אין בדיני הסטטוס שעיסוקם הוא תוקף הנישואין וכן בתקנת הציבור בישראל בתחום דיני החוזים בכדי למנוע את החלתם גם על יחסים בין בני זוג אזרחי ותושבי המדינה שנישאו בחו"ל במסגרת נישואין אזרחיים, לרבות נושא המזונות. מכאן ניתן ללמוד שהתייחסות בית הדין בעניין תשלום מזונות הינה שווה עבור אלו הנישאו בהליך נישואין קביל והן עבור הנשואים בנישואין אזרחיים והנחשבים כידועים בציבור. 

נימוקים להחלת תשלום המזונות
על פי אותה פסיקה נקבע כי חוקי היושר וההגינות מחייבים את המשכו של קו המחשבה שהוביל את בני הזוג לקיום הקשר מלכתחילה ובמצב בו אחד מהם זקוק לתמיכתו של האחר (ובכלל זה בתשלום מזונות) יהיה זכאי הוא לקבלה. בשל הרצון הבסיסי שהיה קיים בעת בקשתם לקיים חיים משותפים ומלאים ולא כבדרך אגב תקפות דרישות היושר ותחושת הצדק של החברה בישראל בדבר חובה לתשלום מזונות (החלה על כל צד מהצדדים כלפי האחר).

מקרים בהם לא ייפסק תשלום דמי מזונות
ועם זאת, לא תמיד מורה בית המשפט על תשלום דמי מזונות שיקומיים לידוע או ידועה בציבור ולפרודים מנישואין אזרחיים. במקרים בהם חיו יחד בני הזוג זמן לא רב באופן יחסי ומתקיימת ביניהם הפרדה כלכלית ופרנסה עצמאית לא תתחייב פסיקת דמי מזונות שיקומיים. זאת בשל אי קיום מצב סביר בו פרנס צד כלשהו את משנהו לאורך זמן במהלך החיים המשותפים וכן אי קיום היווצרותה של אפשרות בו אחד מבני הזוג ימצא עצמו ללא יכולת להשתקם כתוצאה מיציאה מהקשר.

עורכי דין לענייני מזונות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני מזונות. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא מזונות שיקומיים לידועה בציבור
סגור