מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין אלטרנטיבות פתרון סכסוכים » בוררות עסקית
אולי תתעניין ב:
מגזין אלטרנטיבות פתרון סכסוכים

בוררות עסקית

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 1940 צפיות

בוררות בין צדדים, היא הליך שבו שני הצדדים משמיעים את טענותיהם בפני בורר בהליך שונה מבית משפט ופורמאלי פחות. בתום שמיעת הטענות שנשטחו בפני הבורר העומד בין שני הצדדים, הבורר מוציא פסק – דין אשר יחייב את הצדדים במימושו אף באופן נוקב יותר מפסק די אשר ניתן בבית המשפט. כאשר המציאות בשטח מראה על מערכת משפטית שעמוסה לעייפה בתביעות מסוגים שונים, אין פלא כי מוסד הבוררות נמצא בתקופה פורחת. מוסד הבוררות מאפשר תחת יתרון זה פתרון מהיר לאותן מחלוקות שדורשות פתרון לאלתר.

מה לעשות לפני פתיחת הליך בוררות
יש לברר בתחילת התהליך מהי המחלוקת שעומדת לבוררות – ומה ההיקף שלה. אם ישנו רצון למשא ומתן – יוכל להתנהל מול הבורר, אולם אם ישנה הצעת פשרה – מותר שתתנהל רק בין הצדדים וללא מעורבותו של בורר. האם ישנו תובע ונתבע? כך נקבע כי חובת ההוכחה למעשה חלה על צד מסוים. בעלי הדין הם אלו שיעידו ראשונים, ולאחריהם – כל צד שיביא את עדיו אשר תומכים בעדות שלו. כמו- כן, התשלום על הוצאותיו של עד ישולם על ידי מזמין העדות. כעת מגיע שלב התצהיר החתום על ידי עורך דין, ובו פרושים כל המסמכים שנמצאים בידו או בשליטתו של מי מהצדדים.

ייצוג הצדדים בבוררות עסקית
כל צד במחלוקת נוטל לרוב עורך דין אשר מייצג את האינטרסים שלו בלבד – הוא ייצג אותם בפני שופט בדימוס או בפני עורך דין שלישי אשר הם עורכים את הבוררות (הבורר נבחר מהתחום שבו המתנהלת הבוררות). ישנן בוררויות שנערכות בפני יותר מבורר יחיד, ולעתים כמו בבית המשפט ישנם מקרים שבהם מציג הבורר חוות דעת של עד מומחה שלישי מטעמו.

מוסד הבוררות העסקית
על הבורר להיות איש מקצוע בתחום הנידון, ובמקרים שבהם ישנה מחלוקת לגבי השיפוי (הפיצוי) לצד שנפגע – יש צורך בצד שלישי בעל אותן תכונות של אי תלות, שילמד את הנושא השנוי במחלוקת ויביא לפסיקה חדה יותר בין הצדדים במינימום הזמן האפשרי, תוך כך שהוא לוקח בחשבון כי הצדדים הבוררים מעוניינים אולי בהמשך עבודה משותפת בהמשך

מגשרים
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום מגשרים. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא בוררות עסקית
סגור