מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין נזיקין » תביעת פיצויים בגין נזקי גוף עקב תאונת דרכים
מגזין נזיקין

תביעת פיצויים בגין נזקי גוף עקב תאונת דרכים

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 2147 צפיות

הסטטיסטיקה מצביעה על נתונים גדלים ותופחים של תאונות דרכים בעלות נפגעי גוף. בנתון הזה מערב כמעט כל אחד מאיתנו בתאונה – בין אם כנפגעים חס וחלילה, כמגישי עזרה ראשונה בשטח כצופים שנקלעו לאירוע או כפוגעים. החוק דורש מכל אזרח אשר נקלע לזירת תאונת דרכים להגיש עזרה ראשונה – דבר ראשון ולפני הכל, וזאת משום שערך חיי האדם מוכר כערך עליון. כך, יש לוודא כי לכל אחד מוגש טיפול מהיר ויעיל – ולהזעיק את כוחות מד"א והמשטרה. לאחר מכן מתפנים לעניין הטיפול בכספים וההחזרים מחברות הביטוח, ובאמצעות עורכי דין.

תביעות נזקי גוף מתחלקות לשלושה סוגים
בית המשפט מנהל תביעות נזקי גוף בשלושה מישורים: המישור העובדתי – משפטי, האם הנתבעים חבים בגין נזקי הגוף? המישור הרפואי: איזה נזק ממשי – גופני נגרם לתובעים? והמישור הכספי: מהו היקף הנזק הכספי שנגרם? במקרים של תאונת דרכים, שאלת האשמה במקרה לא נשאלת, וכל נפגע נזקי גוף מקבל לגופו את הפיצויים ממקורות הביטוח הרלבנטיים, וזכות זו הקשורה בחקיקה בתחום הרכב אינה תלויה בפיצויים נוספים המגיעים לנפגעים מחברות הביטוח הנוספים שבהם בוטחו.

האם בן משפחה של נפגע זכאי לפיצוי?
החוק קובע, כי גם בן משפחתו של נפגע אשר ניזוק נפשית זכאי לפיצויים, אולם עליו לעמוד בארבעה תנאים, על פי פסיקת בית המשפט העליון: על התובע להיות בדרגת קרבה ראשונה לנפגע, התובע ניזוק בהיותו ניזון ממידע מטעם הנפגע באמצעות שמיעה או ראיה. הנזק היה צריך לקרות סמוך לזמן התאונה ועליו להוכיח נזק נפשי מהותי.

מי אינו זכאי לפיצוי על פי חוק?
ישנם מי שלא עומדים בתנאי פוליסת הביטוח – ועל כן חברות ביטוח לרכב ידחו את התביעה: כשלא היה קיים ברכב ביטוח חובה, כשהנהג השתמש ברכב ללא רשות בעליו, כאשר הנהג היה תחת השפעת סמים או אלכוהול בזמן נהיגתו, אדם שנפגע מפעולת איבה, כאשר גרם לתאונה במתכוון ועוד. מצד שני – ראוי לבדוק מקורות נוספים להגשת תביעת פיצויים, וזו היא מומחיותו של עורך דין לעניין.


עורכי דין לנזקים מתאונות דרכים
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לנזקים מתאונות דרכים. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא תביעת פיצויים בגין נזקי גוף עקב תאונת דרכים
סגור