מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין תעבורה » התנאים לשלילת רישיון ללא הליך משפטי
מגזין תעבורה

התנאים לשלילת רישיון ללא הליך משפטי

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 2240 צפיות

רישיון נהיגה נשלל בתנאים מסוימים שהוכתבו על ידי משרד התעבורה.  ניתן לשלול רישיון נהיגה בין אם מבוצעת עבירת תנועה חמורה שכתוצאה ממנה ישנם נפגעים ואף הרוגים, ובין אם נעברת כל עבירה על דיני תעבורה, איש חוק רשאי לשלול את רישיון הנהיגה לשלושים ימים. אף על פי שהרישיון נשלל ללא החלטת בית משפט לתעבורה אלא באמצעות "משפט שדה" שעורך השוטר והקצין בתחנה, ניתן לערער באמצעות עורך דין תעבורה  על הפסילה, ואת זאת ניתן לעשות באמצעות הסעיפים העיקריים שאותם הגדיר החוק לאופן שלילה וערעור על החוק.

למי הסמכות לשלול רישיון?
נהג הנתפס עבירות תנועה כמו למשל אי ציות לתמרור, עקיפה מסוכנת, מהירות מופרזת או תאונת דרכים וכן כל נהיגה המסכנת בעיני השוטר את שלום הציבור – קצין משטרה הנוכח במקום יכול לבצע שימוע מיידי ולבצע שלילת רישיון נהיגה. במידה ודרגת השוטר זוטרה יותר מקצין, הנהג יוזמן לשימוע מידי קצין משטרה בתוך שלושה ימים, וזה יחליט באם להשיב לנהג את רשיונו או להאריך את תקופת שלילת הרישיון.

אילו עוד עבירות גוררות שלילת רישיון ללא הליך משפטי?
נהג שנחשד בביצוע עבירות תנועה – השוטר המדווח ידרוש מסמכים מזהים ורק לאחר מכן ירשום את הדו"ח. בסעיף של "דברי הנהג" ישנו מקום לרשום את טענות הנהג. במקרה של מהירות מופרזת, השוטר יציג לנהג את המהירות אותה עבר מצג המכשיר המודד. לעתים יש לשקול כל מילה ברגעים אלו, משום שהרכב שצולם יכול להיות דווקא הרכב הסמוך. כל הודאה בעבירה עלולה לגרור אחריה עונשים מוצדקים על פי החוק, על כן יש לברור את המילים הנכונות, אלו שלא ירשיעו את הנהג.

מהי תקופת השלילה?
ישנו משך תקופת שלילה שונה מעבירה אחת למשנה. נהג שמעורב בתאונת דרכים עם הרוגים – רשיונו ישלל לכ- 90 ימים. בעבירה בה אדם נחבל או ניזוק רכוש, תקופת השלילה תהיה 60 ימים. במידה והנהג עבר עבירת תעבורה מהתוספת הרביעית לפקודת התעבורה, עונשו יהא שלילת רישיון למשך 30 ימים.

עורכי דין לשלילת רישיון
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לשלילת רישיון. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא התנאים לשלילת רישיון ללא הליך משפטי
סגור