מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משפחה » יתרונות עריכת צוואה מבעוד מועד
אולי תתעניין ב:
מגזין משפחה

יתרונות עריכת צוואה מבעוד מועד

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 2126 צפיות

אדם עורך את צוואתו במידה ויש לו עניין לחלק את רכושו באופן מבוקר לאחר מותו, או להנחיל רעיונות ומנהגים כמבוקשו. אדם יערוך את צוואתו מבעוד מועד כל עוד הוא מעוניין לשלוט באופן החלוקה של רכושו לאחר פטירתו מן העולם, ושלא יחולק על פי חוק הירושה. על פי החוק הישראלי, כל בגיר – שעבר את גיל 18 - רשאי לערוך צוואה, למעט מי שלוקה בנפשו או בשכלו.

אילו סיטואציות מובילות לעריכת צוואה מבעוד מועד?
אדם יכוון לעשיית צוואה אם פתח את "פרק ב´" בחייו כשיש לכל אחד מבני הזוג הקודמים משפחה משלהם להוריש לה את הרכוש. סיטואציה נוספת של עריכת צוואה מבעוד מועד היא הליך גירושין כאשר בני הזוג נחשבים עדיין היורשים אחד של השני. עריכת צוואה מבעוד מועד היא דרך "לעקוף" את חוק הירושה ולצוות חלוקת רכוש אחרת משהייתה מתבקשת באמצעות החוק כמו למשל נישול מירושה. הצוואה תיערך מבעוד מועד גם כאשר ישנו אינטרס לתכנן את המס באופן לגיטימי  (כאשר למוריש ישנם נכסים רבים).

אילו סוגי צוואות קיימים?
ישנן ארבע דרכים מרכזיות לעריכת צוואה – "צוואה בפני עדים" כלומר – שני עדים שלא נכללים בחלוקת הנכסים ובדרך כלל אחד מהם הינו עורך דין, והיא תהא מודפסת או בכתב יד. "צוואה בפני רשות" נעשית מול נציג הרשות – חבר בית דין, שופט או נוטריון כאשר ישמיע את הצוואה בע"פ ולאחר מכן יקריאו בפניו. "צוואה בעל פה" תיעשה רק בתנאי שהמצווה על ערש דווי ותיאמר בנוכחות שני עדים שיציינו את תאריך העריכה ויחתמו עליה. "צוואה בכתב יד" תיכתב אך ורק בידי המצווה ויופיעו בה תאריך וחתימתו האישית (זו הצוואה הכי "מסוכנת" משום שהיא נטולת עדים).

כיצד ניתן לבטל את הצוואה?
במידה וצוואה נחתמה מבעוד מועד תהיה תקפה מבחינה משפטית, ולא יהיה ניתן לבטל אותה. עם זאת, ישנם מקרים שבהם ניתן לבטל אותה, למשל כאשר מתברר כי פרטי המצווה שניתנו בשעת עריכת הצוואה אינם נכונים, ונוסף על כך מתגלות עובדות לגביו שאם היו מתגלות בזמן עריכת הצוואה, סביר להניח שלא הייתה מקבלת תוקף משפטי.

עורכי דין לצוואות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לצוואות. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא יתרונות עריכת צוואה מבעוד מועד
סגור