מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משפחה » מה נותן לנו הסכם ממון?
מגזין משפחה

מה נותן לנו הסכם ממון?

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 2367 צפיות

הסכם ממון נערך בין בני זוג באשר הם – נשואים או ידועים בציבור כמו גם נושאי תעודת זוגיות כל שהיא. בהסכם זה מוסדרת סוגיית הרכוש בהתאם לרצונו החופשי של כל אחד מבני הזוג. מדובר למעשה בחוזה בעל תוקף משפטי שיוגשם רק במקרה של פרידת בני הזוג. כאן ההסכם נועד להקדים תרופה למכה באשר למסגרת החדשה של יחסיהם הממוניים. הסכם הממון נעשה מתוך בחירה של בני הזוג (אין כורח לעשותו) ובאמצעות עורך דין משפחה, אחד לשני בני הזוג או אחד לכל צד, ואין הוא תנאי לקיומה של תעודת זוגיות או הסכם חיים משותפים. את הסכם הממון ניתן לערוך בכל שלב של קשר (לפני נישואין, במהלכם ואחריהם וגם במהלך קשר בין ידועים בציבור), אולם רצוי לעשותו בשלבים המוקדמים ביותר.

כיצד מתקפים הסכם ממון?
על מנת שהסכם ממון יהיה בעל תוקף חוקי, יש לבקש מבית משפט שיאשר אותו, בהתאם לחוק יחסי ממון. האישור ייעשה במעמד נוכחותם של שני בני הזוג, כאשר בית המשפט מסביר לבני הזוג בשפה הנהירה להם את משמעות ההסכם בין השניים – ומבקש לדעת משניהם באם נערך ונחתם מרצון חופשי. לעומת זאת, החוק אינו קובע מה דינו של הסכם ממון שלא אושר. 

מהו הרכוש שיחולק בין בני זוג?
הסכם הממון כולל את כל הרכוש שנצבר בזמן מערכת היחסים הזוגית בין בני הזוג ואף יותר מכך במקרים מסויימים. פעמים רבות הרכוש יחולק שווה בשווה בין בני הזוג אף אם בן הזוג לא עבד כלל אלא תרם את חלקו לתא המשפחתי או הזוגי באופן אחר. הרכוש מחולק בדרך כלל לשניים: זה שנצבר ערב הנישואין או המועד הרשמי לזוגיותם, והרכוש שנצבר בתקופת זוגיותם.

במה שונה רכוש שנצבר ערב הנישואין ורכוש מתקופת הנישואין?
על פי חוק יחסי ממון, רכוש שנצבר טרם הנישואין כמו גם ירושות לא יעברו בירושה, אולם יש לכך סייגים. אחד מהסייגים הוא דירה שנקנתה על ידי אחד מבני הזוג טרם הנישואין אולם השני משלם על המשכנתא שלה אף אם שולם מכספים משותפים, כמו כן ישנם סייגים באשר לעסק פרטי שעמד ותופעל בידי אחד מבני הזוג לפני הנישואין ועוד.

עורכי דין לענייני הסכמי ממון
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני הסכמי ממון. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא מה נותן לנו הסכם ממון?
סגור