מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין וידאו משפטי » הוצאת דרכון פולני
אולי תתעניין ב:
מגזין הגירה ואזרחות

הוצאת דרכון פולני

ישראלים רבים שיש להם שורשים פולניים, מעוניינים בקבלת דרכון פולני שהוא למעשה דרכון האיחוד האירופאי המעניק למחזיק בו הטבות רבות.
  • עו"ד עמיחי זילברברג
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 2056 צפיות

על מנת להשיג  דרכון פולני יש לבצע תהליך של הוצאת  אזרחות פולנית. הליך זה מתבצע באמצעות  עורך דין המומחה לדבר ומכיר את החוק הפולני ואת התנאים לזכאות לאזרחות פולנית.

הוצאת דרכון פולני – מדוע זה חשוב?

פולין הינה חלק מהאיחוד האירופאי משנת 2004. כל המחזיק דרכון אירופאי נהנה בין היתר מההטבות הבאות:

* הקלות בשכר לימוד או אפילו לימודים בחינם במוסדות להשכלה גבוהה.

* ויזות למדינות אירופאיות אחרות וכן ויזה עבודה לארה"ב בתנאים מיוחדים.

* רישיונות לעבודה במדינות האיחוד האירופי.

* אפשרות קניית רכוש ונדל"ן ללא צורך בשותף מקומי.

הוצאת דרכון פולני – מי זכאי?

לפי הגדרת החוק בפולין, רשאי לקבל אזרחות כל מי שנולד בשטחי המדינה כולל אלו שהיו בשליטתה טרם מלחמת העולם השנייה אלא אם כן אזרחותו נשללה לפי קריטריונים הקבועים בחוק הפולני.

גם צאצאיו של נפטר יליד פולין יכולים להגיש בקשה עבור הוצאת דרכון פולני, במידה והנפטר עומד בקריטריונים.   

לגבי אזרחים שחתמו על כתב ויתור על אזרחות, ניתן להגיש ערעור ובקשה לביטול כתבי הויתור.

מדוע כדאי להיעזר בעורך הדין בתהליך הוצאת דרכון פולני?

טרם הגשת הבקשה מוטב כי תתייעצו עם עורך הדין הבקיא בקריטריונים ותנאי סף לזכאות מבחינת החוק הפולני.

הטיפול בבקשת האזרחות נעשה ישירות בפולין על מנת להבטיח כי הבקשה תטופל באופן המקצועי והיעיל והזריז ביותר להבטיח את קבלת האזרחות.

אתם פטורים מכל הטרדה הקשורה לטיפול מול השלטונות בפולין; צוות משרד עו"ד המטפל יעמוד מול ראש המחוז הרלבנטי בפולין או מול עורכי הדין שם, ויחסוך מזמנכם היקר.

דרכון אירופאי

אזרחות פולנית וכן דרכון פולני מהווים כיום הלכה למעשה כרטיס לאיחוד האירופי אשר עשוי להבטיח לחבריו עבודה במדינות האיחוד, זכות תנועה והגירה קלה וזכויות נוספות שאינן מבוטלות, כדוגמת הזכות ללימודים גבוהים במוסדות אירופה השונים ועוד.

בנוסף אזרחות פולנית מאפשרת לקבל אשרת שהיה בארה"ב, ללא קושי רב ובכפוף להשקעה כספית נמוכה בעסק בארה"ב (לעיתים אף 25 אלף דולר בלבד), לנוכח אמנה  הקיימת בין המדינות. מספרם של הישראלים אשר החלו את התהליך לקבלת אזרחות פולנית, נאמד בלמעלה מ-4000 כאשר לפי אומדנים שונים,מספר הזכאים הפוטנציאליים לקבלת אזרחות פולנית מקרב הישראלים, עולה על מאה אלף.

מי זכאי לקבל אזרחות פולנית

לצורך קבלת אזרחות פולנית, אין צורך בידיעת השפה או התרבות הפולנית ואין הכרח לגור בפולין.         

לפי החוקים הפולניים, כל אדם המוכיח כי נולד בפולין, או צאצא של אדם שנולד בפולין (לרבות בשטחים שהיו בשליטת פולין עד למלחמת העולם השנייה), זכאי לקבל אזרחות פולנית וכן זכאים צאצאיו ללא הגבלת דורות (בכפוף לסייגים מסוימים הקבועים בחוק הפולני). גם צאצאיו של אדם שנולד בפולין והוא  אינו בחיים,זכאים להגיש בקשה לאזרחות פולנית על סמך הוכחת הולדתו בפולין או בשטחים שהיו נתונים בשליטתה.

כאזרחי האיחוד האירופי, סוגיית האזרחות הפולנית מוצאת את ביטויה העיקרי בשלושה חוקים מרכזיים:

חוק האזרחות משנת 1920, חוק האזרחות הפולנית משנת 1951 וחוק האזרחות הפולנית משנת 1962.

חוקים אלו קובעים את הדין בדבר אזרחות פולנית וכן דרכון פולני, ביחס לתקופות השונות. 

עו"ד עמיחי זילברברג על הוצאת דרכון פולני

מעבר לפירוט התנאים הרגילים לקבלת אזרחות פולנית, חוקים אלו מתייחסים לזכאות לקבלת אזרחות פולנית והשבתה, במקרה בו נאלץ אדם לוותר על אזרחות או דרכון פולני,כאשר עזב את פולין ורכש אזרחות אזרחות זרה - מצב שהינו רלוונטי ביחס לישראלים רבים אשר עזבו את פולין לאחר מלחמת העולם השנייה.

כך בהתאם לחוקי האזרחות הפולנית, התשובה לשאלה אם אדם שעזב את פולין וילדיו יהיו זכאים לקבל אזרחות פולנית או דרכון פולני, תהא תלויה לרוב בשאלה מתי עזב אותו אדם את אדמת פולין ואילו כללים חלו באותה שנה בנוגע לאובדן האזרחות הפולנית.

אדם הזכאי להשיב לזכותו דרכון פולני או לרכוש אזרחות פולנית, יידרש להגיש מסמכים שונים, ולבצע פעולות,לעיתים מורכבות, בדרכו להגשמת מטרתו לקבלת כרטיס הכניסה הנחשק לאירופה.        

מהחוקים עולה כי אדם שעזב את פולין לפני שנת 1951 וקיבל אזרחות זרה או שירת בכוחות צבא זרים, איבד את אזרחותו,ולא יהיה זכאי להשיבה. זאת בשונה מתושבי פולין שעזבו את המדינה לאחר שנת 1951 אשר יהיו זכאים להשיב את אזרחותם (אף שזכות זו אינה חלה ביחס לאלו שויתרו על אזרחותם ואף לעיתים אינה תקפה לגבי ילדיהם של הזכאים לאזרחות פולנית).


לאזרחות פולנית
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום לאזרחות פולנית. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא הוצאת דרכון פולני
סגור