מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין תעבורה » משפט תעבורתי- בדיקת מהירות
מגזין תעבורה

משפט תעבורתי- בדיקת מהירות

מהירות היא אחת ממכות המדינה, לעיתים ניראה כי מהירות מותרת היא רק בגדר המלצה בכבישי מדינת ישראל. על מנת להתמודד עם מכת מדינה זו משטרת ישראל אוכפת את מהירות הנסיעה במגוון שיטות.
  • מערכת האתר
  • |
  • 3/6/2013
  • |
  • 15:06
  • |
  • 2272 צפיות

כבר שנים שתאונות דרכים נחשבות כמכת מדינה וזאת למרות שבשנים האחרונות ניראה כי יש ירידה קלה בכמות הנפגעים בתאונות הדרכים. לנסיעה במהירות מופרזת משמעות מכרעת לתאונות דרכים והגורמים השונים לתאונות בכבישי המדינה. ממשלת ישראל באמצעות המשטרה  מנסות להילחם בתופעה זו במגוון רב של דרכים, חלק באמצעות חינוך וחלק באמצעות אכיפה.

מד מהירות הלייזר
אחת מהדרכים באמצעותן משטרת ישראל אוכפת את מהירות הנסיעה היא באמצעות מד מהירות הלייזר, הממל"ז. מכשיר הלייזר פועל בעיקרון של שיגור קרן לייזר לכיוון רכב נוסע ומדידת המהירות והמרחק עד לפגיעה ברכב. הלייזר עצמו אינו ניראה לעיןץ על מנת שתתקבל תוצאה מדויקת על השוטר למקד את קרן הלייזר על הרכב הנוסע. קרן הלייזר פוגעת ברכב הנוסע וככה למעשה מודדת את מהירות הנסיעה.

אמינות מכשיר הלייזר
שאלות נוגע לאמינותו של מכשיר הלייזר עולות כל הזמן ואף הגיעו לבית המשפט העליון מספר פעמיים. קביעתו של בית המשפט העליון הייתה כי מכשיר הלייזר אמין וקביל. למרות זאת בית המשפט קבע כי יש מספר תנאים מוקדמים שצריכים להתקיים על מנת שהבדיקה תעמוד במבחן החוק. התנאים הם: שטווח הלזירה יהיה גדול מ 300 מטר ושמכשיר הלזירה יונח על חצובה על מנת לאפשר את יציבות המדידה.

בדיקות נוספות
מלבד הממל"ז יש עוד מספר דרכים לאכוף מהירות נסיעה, הרשונה היא מצלמת בדיקת מהירות הפזורות לצידי הכביש ואומדות את מהירות הנסיעה של הרכבים, דרך נוספת היא מד מהירות אלקטרוני לרכב, גם מכשיר זה הינו מצלמה המסוגלת לצלם גם רכבים שאינם צמודים מכשיר נוסף הבודק את מהירות הנסיעה הוא ההוסקאר, מכשיר זה נמצא בתוך ניידת משטרה ובאמצעותו אפשר למדוד את מהירות הנסיעה הממוצעת של רכב.

עורכי דין לענייני עברות תנועה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני עברות תנועה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא משפט תעבורתי- בדיקת מהירות
סגור