מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין חובות והוצל"פ » עיכוב הליכים בהוצאה לפועל
מגזין חובות והוצל"פ

עיכוב הליכים בהוצאה לפועל

חייב יכול לבקש מההוצאה לפועל להקפיא הליכים, על מנת לאפשר לו מרווח נשימה. עד אשר יש אישור מאת ההוצאה לפועל ההליכים עדיין מתקיימים ועומדים בעינם.
  • מערכת האתר
  • |
  • 5/6/2013
  • |
  • 16:24
  • |
  • 2101 צפיות

במידה שאדם חייב קיבל דרישה מאת ההוצאה לפועל לבצע הליכים בהוצאה לפועל מאיתה או מערכאה שיפוטית כל שהיא –ויש לו צורך לערער על ההחלטה, אין בכך כדי לעכב את ההליכים בהוצאה לפועל עד שהערעור מאושר על ידה – ואילו הנושים כבר מתניעים ומסובבים את גלגלי הפעולות שננקטות מול החייב. הגשת הבקשה לעיכוב ההליכים אינה מעכבת או מקפיאה לכשעצמה את התהליך. הזמן שבין הגשת הבקשה ועד לקבלתה במקרה הטוב עלול לעלות בפגיעה גדולה בחייב.

הגשת בקשה נפרדת
הגשת הבקשה לעיכוב ההליכים תוגש לבית המשפט שנתן את פסק הדין עליו מעוניינים לערער. ניתן להגיש מאידך גם בקשה לראש ההוצאה לפועל – כיוון שהוא המחזיק בסמכות להקפיא את ההליכים, והוא זה שיכול להעביר את הדיון לבית המשפט. 

איך להגיש את הבקשה?
הגשת הבקשה לעיכוב ההליכים תהיה מורכבת גם ממסמכים רלבנטיים שיש להם נגיעה בדבר – וכאן רצוי להתייעץ עם עורך דין הבקיא בנושא ההוצאה לפועל. בנוסף, עליה להיות מגובה בתצהיר חתום על ידי עורך דין לעובדות שנטענו בבקשה הזו. הגשת הבקשה בבית המשפט כרוכה בעלות של כמה עשרות שקלים בסכום משתנה מתקופה לתקופה.

החלטת בית המשפט תלויה בשיקולים שונים
כדי להחליט אם לקבל או לא את בקשתו של המערער, על בית המשפט לבחון אותה מהיבטים שונים. מה יהיו סיכויי הערעור, האם יש סיכויים טובים לכך שהערעור יתקבל, מה משמעות אי דחיית הבקשה לעומת דחיית הבקשה מבחינת הנזק של החייב. יש לקחת בחשבון כי ישנם מקרים מסוימים אשר בהם ההליכים ממילא מעוכבים באופן אוטומטי, גם ללא צורך בהגשת הבקשה.  

יש זמן בין הליכי עיקול למועד פתיחת התיק
מזמן שנודע לחייב כי יחול עליו עיקול וסנקציות נוספות ועד לזמן שיקרו, הוא יכול עוד לשלם את חובו, אולם מומלץ לערב עורך דין בנושא זה, להגיש ביחד איתו את הבקשה ולהבין כיצד רצוי להתנהל בין רשויות אלו. 



עורכי דין לענייני הוצאה לפועל
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני הוצאה לפועל. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא עיכוב הליכים בהוצאה לפועל
סגור