מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין קניין רוחני » זכויות יוצרים- הגנה על קניין רוחני
מגזין קניין רוחני

זכויות יוצרים- הגנה על קניין רוחני

המצאת הדפוס שינתה את התפיסה של החברה בנוגע לקניין רוחני, ובתקופה זאת נוצר גם הצורך בחקיקה למען זכויות היוצרים, על מנת למנוע גניבה של יצירה או שימוש ללא רשות של יוצר.
  • מערכת האתר
  • |
  • 9/6/2013
  • |
  • 12:27
  • |
  • 1953 צפיות

חוק זכויות היוצרים נותן הגנה ליוצר או אמן, מפני שימוש לא חוקי של יצירות או קניין רוחני אחר ומונע מאנשים לגנוב ולהשתמש ביצירות של אחרים, למטרות רווח אישיות. חקיקה למען זכויות של יוצרים קיימת בגרסאות שונות מאז המאה ה-15, ומטרת החוק להגן על הרווח הכלכלי של יוצרים והוגי הרעיונות. הדפוס אפשר הנצחה של רעיונות בכתב, מה שאפשר יצירת רווח מקניין רוחני ויצר שיח ציבורי אודות הזכות המוסרית להגנה מפנה גניבת רעיון או שימוש ללא אישור.  

אילו יצירות מוגנות תחת החוק?
למרות התפיסה הרווחת, חוק זכויות ליוצרים אינו כולל רק אמנות וההגנה של החוק מקיפה גם מחזות, ספרות, מאמרים, רעיונות ועוד. בנוסף לציורים, שרטוטי רשמים ואיורים, החוק מגן גם על רעיונות שמעלים לכתב ועל יצירות מוסיקה, אדריכלות, פיסול, קולנוע, צילום וכדומה. למעשה כל ביטוי אישי ומקורי יכול לזכות להגנה משפטית, אך יש לעגן את היציאה תחת החוק, לפי הנהלים ובעזרת נוטריון או ערך דין. 

מתי החוק אינו תקף?
חוק ההגנה לזכויות יוצרים לקניין רוחני אינו כולל יצירות ורעיונות בעלי אופי אמורפי וערטילאי ויש צורך שהיצירה תהווה כלי לביטוי רעיון – יצירה שאינה מכילה רעיון שבא לידי ביטוי לא תכלל תחת חוק ההגנה ליוצרים. מטרת החוק להעניק ליוצרים הגנה כלכלית ולכן יש חובה ליצירה להיות בעלת רעיון מבוסס, ולא יצירות ערטילאיות שלא ניתן לשווק לציבור. 

כיצד החוק נאכף בישראל?
בשנת 2007 נחקק חוק חדש בישראל, אשר אוכף ומעגן יצירות בעלות האפיינים שפורטו במאמר זה. החקיקה מעניקה לגיטמציה ליוצר, לעשות שימוש ביצירה למרות רווח כלכלי ופרסום, השכרה, שידור במדיה וכדומה. על מנת לאכוף כל יצירה ספרותית, אמנותית או תרבותית, יש לפנות לעורכי דין לענייני זכויות יוצרים  כדי לרשום יצירה ולעגן אותה בחוק. 


עורכי דין לענייני זכויות יוצרים
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני זכויות יוצרים. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא זכויות יוצרים- הגנה על קניין רוחני
סגור