מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין פלילי » קטין במשפט פלילי
מגזין פלילי

קטין במשפט פלילי

קטין יישפט בבית דין לנוער – בבית משפט השלום או בבית המשפט המחוזי, ואולם ישנם מקרים בהם הדיון בשלומו ואודות שיקומו של הקטין יתרחש בדלתיים סגורות, אלא אם בית המשפט יסבור אחרת. גם מעמדו של חולה נפש במשפט הפלילי משתנה בהתאם לחוק.
  • מערכת האתר
  • |
  • 10/6/2013
  • |
  • 18:58
  • |
  • 1986 צפיות

קטין מוגדר בחוק כבן פחות משמונה עשרה שנים – וככזה יישפט אילו כתב התביעה מוגש בעודו קטין. בית המשפט יפעל על פי כללים מסוימים בהתאם לחוק כל עוד מדובר בקטין, וכאשר ישנו דיון בדלתיים סגורות יתקיים גם צו איסור פרסום, אלא אם ישנו אישור של בית המשפט. הפרדיגמה עליה נשען החוק הוא חתירה לפרטיותו של הקטין ולטובתו בכפיפות לצרכיו הטיפוליים כדי לצמצם את הנזקים שייעשו לו. כל אנשי המקצוע העוסקים בעבודות התחקור והייצוג שלו יהיו מוסמכים לכך באופן מיוחד. 

איך ניתן לצמצם נזקים לקטין?
השוטרים שמטפלים בקטין יהיו חוקרי נוער ועובדים שיעברו הכשרה מיוחדת על הכשרתם כשוטרים, בזמן עבודתם ימנעו את חשיפתו של הקטין לציבור, או לבדיקת פוליגרף (עבור מי שגילו נמוך מ- 14). אילו הקטין בגיל שבין 14-16 ניתן לבדוק אותו בפוליגרף אם מדובר בזירת פשע שיש בה עניין לציבור והוריו הסכימו לעניין, כשישנה תמיכה בכך גם מידי קצין הנוער המרחבי. גם עורך דין פלילי שיטפל בו יוסמך לטפל בעבירות קטינים.

מהו מעמדו של חולה נפש?
מעמד חולה הנפש שבמשפט הפלילי יוגדר בחוק כמי שאין לו שליטה או היעדר רציה שמשמעה – חוסר שפיות. כלומר, החוק ייחס את השליטה לכך שאותו אדם יכול לשנות את התנהגותו מזו הקודמת, להתנהגות שנובעת מרצונו. במידה שיוחלט כי עליו לקבל עונש, יאלץ להכנס לטיפול בבית חולים לחולי נפש, כלומר – לא ישוחרר. 

מעשים פליליים בלתי רצוניים
ישנו מונח שנקרא "אוטומטיזם שפוי" – כלומר אלו מעשים פליליים שאינם רצוניים, ואדם יבצע אותם מתוך חוסר הכרה או אי שליטה על תנועותיו, כדוגמת רפקסים בלתי נשלטים, היפנוזה, מקרי הלם, תגובות כלפי גירויים חיצוניים ועוד – אלו מצבים הפוטרים את אותו אדם מאחריות פלילית.


עורכי דין לענייני עבריינות נוער
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני עבריינות נוער. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא קטין במשפט פלילי
סגור