מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משרד הבטחון » הסדר נושים בפשיטת רגל, הליך פשיטת רגל
מגזין משרד הבטחון

הסדר נושים בפשיטת רגל, הליך פשיטת רגל

כשישנו חייב שאינו מסוגל להתיר את קשר החוב אליו נקלע, בית המשפט ימנה עבורו נושה אשר יחייב בדרכים המקובלות את החייב – בהסדר נושים. בהסדר זה ישלמו לנושה בפריסת תשלומים ותוך מציאת הסדר מתאים.
  • מערכת האתר
  • |
  • 10/6/2013
  • |
  • 19:00
  • |
  • 1967 צפיות

הכרזה על מעמדו של אדם כפושט רגל היא לטובת עניין הסדר החוב שלו, כיוון שאינו יכול לספק את מלוא החוב לנושיו. על מנת ליצור הליך מסודר שבו הוא יהיה יכול לעמוד בהתחייבויות הכספיות שלו שעברו לטיפול בית משפט והנושים, תוסדר בעבורו תוכנית כ"פושט רגל" – ואילו את הבקשה לפתיחת ההליך ניתן לבסס על פי מעשה שעשה החייב כמו למשל התחמקות מתשלום החוב לנושיו, מעשה מרמה שניסה או עשה – או מעשה שהנושים הפעילו נגדו – כמו למשל עיקול נכס כל שהוא. 

הכרזה על החייב כ"פושט רגל"
כשהחייב מעוניין לפתוח דף חדש בחיי העסק ובחייו הכלכליים ולא לחמוק מתשלום החוב, הוא מוכרז בידי בית המשפט כפושט רגל – זאת על בסיס הבקשה שהוגשה לעיון כונס הנכסים שאחראי על חקירת היכולת הפיננסית של החייב, אסיפות נושים ועריכת חוות דעת באשר למצבו הפיננסי של החייב. אזיי יחל ההסדר שבין החייב לנושים, אותו ניתן לבצע על פי שתי דרכים שונות. 

סעיף 19-א' לפקודת פשיטת רגל
דרך אחת להסדיר את החוב לנושים היא להציע להם לעוד לפני הגשת בקשה ופתיחת הליכי פשיטת רגל, להסדיר את החוב, והתנאי הוא חוב שעומד על סך הכול שגבוה מן הסכום 32,979 שקלים. אילו ישנה פשרה, יגיש החייב בקשה לאישור ההסדר. עדיין, ניתן טכנית להגיש בקשה להכרה בו כפושט רגל במקביל, ורצוי להתייעץ בנושא עם עורך דין

ומה כשנפתח ההליך?
לאחר שנפתח הליך פשיטת רגל, החייב רשאי להגיש לכונס הרשמי את ההצעה המסודרת לפשרה עבור הנושים. ההצעה תיבחן על ידי הנושים ותישמע עמדתם בנושא, לאחר מכן הבקשה תוגש לבית המשפט. אילו לא תושג הפשרה, יש לחזור להליכים הרגילים של פשיטת רגל, כפי שנעשית בבית המשפט. 


עורכי דין לענייני פשיטת רגל
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני פשיטת רגל. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא הסדר נושים בפשיטת רגל, הליך פשיטת רגל
סגור