מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משרד הבטחון » מהירות מופרזת-מה אומר החוק?
מגזין משרד הבטחון

מהירות מופרזת-מה אומר החוק?

"מהירות מופרזת" היא מונח שרירותי שהגדרתו יכולה להשתנות מעת לעת. המהירות המופרזת משתנה גם בין אזורי הנהיגה השונים. מה אומרת תקנה 54 לחוק התעבורה, ומה בית המשפט?
  • מערכת האתר
  • |
  • 18/6/2013
  • |
  • 14:16
  • |
  • 2095 צפיות

אנו שומעים על יותר ויותר מצלמות מהירות ועל שוטרים האוכפים בדרכים נהגים שנסעו במהירות מופרזת. אותה "מהירות מופרזת" נקבעת על פי חוק, ועל פיו גם נקבע העונש. מחקרים רבים בעולם הצליחו להוכיח שישנו קשר ביחס ישר בין מספר תאונות הדרכים הקטלניות ובין מהירות גבוהה. לצורך העניין, צרפת משתמשת במערכת אכיפה כבדה של חוקי מהירות, וזו תרמה במידה ניכרת (75% ירידה) במספר ההרוגים בתאונות הדרכים. מערכת החוק בישראל עושה איפה ואיפה בין הכל המקרים, ונדרש עורך דין תעבורה שמומחה לעניין מהירות כדי להקל או לזכות את הנאשם מעונשו.

ישנם מקומות לשיקול דעת
ענישה שנסמכת תחילה על אזהרות, קנסות תעבורה, שיטת נקודות ושלילות רישיון – ויכולה להגיע אף למאסר במקרים מסוימים, נקבעת בין כתלי בית המשפט ולא במשפט שדה. המשמעות היא יצירת קשר עם עורך דין שבכוחו להשתמש בנתונים שנאספו בשטח ולייצג את העומדים לדין כדי להגיע להסדר עם בית המשפט שמקובל על כל הצדדים. אותו מקום לשיקול דעת יהיה אפוא בזמן המשפט, זמן ניכר לאחר המקרה הנידון.

הגדרה של מהירות סבירה
מהירות שנראית סבירה לנהג אחד, תהיה אולי פחות סבירה לנהג אחר. דוגמה לכך – היא נהיגה בגשם שוטף; האם נהיגה בקצב של חמישים קמ"ש בתוך העיר תהיה קצב סביר בתנאי הראות הגרועים? האם תנאי הדרך בכביש חד סטרי בין בניינים שונים מאלו של כביש דו סטרי, לפני העיקול או לאחריו...? ישנו מקום לדון על תנאי השטח שהיו בזמן הנסיעה ולהציג אותם באופן שבית המשפט יקבל זאת כדי להקל על עונשו של נאשם.

יחס של בית משפט כלפי נהיגה מופרזת
יחסו של בית המשפט משתנה בין נהג שזו לו העבירה הראשונה, מי שטעה בשיקול דעתו או עושה זאת באופן עקבי, מי שלא מילא את הוראות השוטרים, מי שנהג תחת השפעת סמים או אלכוהול ועוד. חובת ההוכחה היא על ההגנה, וכאן נכנס לתפקיד עורך דין תעבורה.


עורכי דין לענייני מהירות מופרזת
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני מהירות מופרזת. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא מהירות מופרזת-מה אומר החוק?
סגור