מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משפחה » הסכם חיים משותפים
מגזין משפחה

הסכם חיים משותפים

האלטרנטיבה לנישואין, בין אם נישואין אזרחיים או נישואי דת – היא חיים משותפים ביחד, כידועים בציבור. על מנת לעגן את ההסכמות למחויבויות השונות בחוק, פונים לעריכת הסכם חיים משותפים.
  • מערכת האתר
  • |
  • 25/6/2013
  • |
  • 11:11
  • |
  • 2099 צפיות

בני זוג החיים יחדיו ורואים המשך דרך ארוכה יחדיו – יכרכו נושאים רבים עליהם חשוב להסכים, בין אם בתקופת הזוגיות שלהם, ובין אם זו תתפרק. ישנם זוגות שמעוניינים להכניס תוכן חוזי לזוגיות מעין זו של ידוענות בציבור, דווקא משום קלות ה"כניסה" או ה"יציאה" מן הקשר, שנראית זמינה יותר מאשר בקשר ממוסד. הסכם חיים משותפים נערך על סמך הכרת הממסד באותה הזוגיות, כבמקביל לקשר הנישואין הרבני המסורתי.

למי יתאים הסכם לחיים משותפים?

ההסכם יכול להתאים לכל זוג שאין בו הכרה ממסדית – אינו יכול להנשא מטעמי דת כמו למשל כהן וגרושה, בני זוג מאותו המין, קידושי עריות,  נישואין למי שכבר נשואה לאחר, נישואין עם מי שחוותה אונס ועוד. ההסכם יתאים גם לכל מי שבחירתו היא לחיות חיי זוגיות ללא נישואין. על מנת לעשות את ההסכם יש צורך בהכרה בזוגיות הרשמית, ושיתוף נושא הממון.

מה כולל הסכם לחיים משותפים?

הסכם חיים משותפים יכיל פרק הצהרתי, ובו בני הזוג מצהירים על רצונם לקיים חיי שיתוף ומשפחה וכן מצהירים על אהבתם. למעשה, זוהי הצהרת המחויבות הזוגית הרשמית היחידה למי שאינו רשאי להנשא בישראל. על שני הצדדים לכבד האחד את השני, ולהעניק הסכמה לחלוקת הזכויות השונות והרכוש שיש לשניהם באופן שיחליטו עליו מראש, גם בפרק של פירוק מערכת היחסים.

מה ההבדל שבין "הסכם ממון" ל"הסכם חיים משותפים"?

הסכם ממון שבין בני זוג נשואים חייב לקבל את אישורו של בית המשפט לענייני משפחה. במידה שההסכם נכתב בין בני זוג טרם הנישואין או בין ידועים בציבור, מספיק יהיה אם יקבלו את חתימתו של נוטריון להסכם, ואין חובה לאשר אותו בבית המשפט. היות שבני הזוג אינם נשואים, אין נפקות לאותו הסכם ממון על פי חוק יחסי ממון ולכן קוראים לו גם "הסכם חיים משותפים" הכולל בין היתר סעיפים נוספים מאשר חלוקת רכוש וממון.


עורכי דין לכתיבת הסכם חיים משותפים
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לכתיבת הסכם חיים משותפים. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא הסכם חיים משותפים
סגור