מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משפחה » עילות לגירושין
מגזין משפחה

עילות לגירושין

ישנן סיבות שונות כדי להתחתן, ועוד יותר סיבות לגירושין, וגירושין בישראל נעשים באמצעות אותה רשות בה התחתן הזוג. בית הדין הרבני הוא הסמכות הייחודית שבה ינוהלו גירושי יהודים, וכאן נדרשות עילות לגירושין.
  • מערכת האתר
  • |
  • 1/7/2013
  • |
  • 15:33
  • |
  • 2354 צפיות

כשחיי הנישואין עולים על שרטון וישנו קושי לפתור את הפרידה ביחד, וגירושין שיתופיים יורדים מהפרק – הרי שיש להציג בפני בית הדין ראיות לעילות לגירושין, על מנת שזה ישתכנע ויתיר את קשר הנישואין. בפעמים שבית הדין הרבני יווכח לדעת שבין שני בני הזוג קיימת אפשרות להשכין שלום בית, ידרוש מן השניים מהלך נוסף של הזדמנות לקשר – מה שעלול ליצור אצל זוגות רבים בעיה או יתרון בגידול הילדים המשותף. בנוסף, "שלום בית" הוא מהלך שיש בכוחו למנוע את דמי המזונות כלפי האישה. ובכל זאת, כשישנה החלטה חד משמעית לפרק את הקשר, יש לפנות לעורך דין משפחה. 

היכן מנהלים תביעות גירושין?
את אישור הגירושין – בית הדין הרבני יעניק לזוגות שנישאו בנישואין כדת משה ואהרון. יש בסמכותו להעניק היתר לגירושין גם בין בני זוג שהתחתנו בישראל בנישואין אזרחיים. בית דין משפחה ובית הדין הרבני יכולים לטפל מעבר לכך בכל היתר שבא לאחר מכן – ההסכמים השונים שנערכים באמצעות עורך דין משפחה. 
קיימות מספר סיבות בגינן קיימת עילה לגירושין

אילו עילות לגירושין קיימות?
יש בדין העברי מספר עילות לגירושין. חובת הוכחת העילות לגירושין היא על כתפיו של המבקש להתגרש – ועליו או עליה להראות כי קיימת לפחות עילה מוכחת אחת. העילות קשורות בדרך כלל באי יכולת לקיים את ההתחייבות בכתובה ולהקים בית יהודי בישראל, כמו למשל עקרות או אין אונות, התעללות ואלימות, אי יכולת לפרנס את הבית, מחלה, שימוש באלכוהול או בסמים, בגידה, סרבנות מין ועוד. 

איך להגיש לבית הדין הרבני עילות לגירושין?
הגשת התביעה נעשית יחד עם סיועו של עורך הדין מטעם צד התובע. על עורך הדין מטעמו לבחון על פי מיטב ניסיונו את היכולת לדרוש גירושין בגין עבירות הלכתיות, סובייקטיביות או אובייקטיביות – ואת היכולת להוכיח בפני בית המשפט עילות אלו כדי לקבל תשובה שתוכל לבנות בעתיד גם אפשרות לתביעות הנלוות.


עורכי דין לגירושין
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לגירושין. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא עילות לגירושין
סגור