מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משרד הבטחון » ייצוג בני נוער בפלילים
מגזין משרד הבטחון

ייצוג בני נוער בפלילים

על אף שהדין הישראלי לא מקל על בני נוער העוברים על הדין הפלילי הישראלי ולראיה, אנו שומעים חדשות לבקרים על בני נוער שנעצרו ממגוון סיבות בגין עבירות שונות, מקפידים בתי המשפט ביתר שאת על שמירת זכויותיהם של קטינים ובני נוער הנאשמים בעבירות פליליות או שכלפיהם נעברו עבירות. במאמר הבא תוכלו למצוא סקירה אודות ההליך הייצוגי כאמור
  • מערכת האתר
  • |
  • 2/7/2013
  • |
  • 16:48
  • |
  • 2047 צפיות

המשפט הפלילי קובע עמדה מסוימת ונהלים שונים כאשר מדובר בקטינים בכלל, ובבני נוער בפרט. בני הנוער מיוחסים כנמצאים בשלב הגבולי שבו שיקול הדעת עדיין אינו כשל אדם בוגר או בגיר, עדיין לא היה להם ניסיון בחיים הבגירים, האופי והאחריות עדיין לא ניתנה להם בכל מישור. הסנגור שיגן על הקטין במשפט הפלילי נדרש לשלב בין שתי יכולות מקצועיות; האחת היא ההכרה באחריותו (או בחוסר האחריות) של מרשו הצעיר, אשר אישיותו עדיין לא נחתה על חוף המבטחים ולא הפנים את דפוסי המחשבה וההתנהגות הפליליים, וכן הצורך להגן על מי שמיוצג על ידו.

מטרות הייצוג של הסנגור
מטרתו הבסיסית הידועה של הסנגור היא להגן על הקטין מרישום פלילי שעלול להיות לו לרועץ – הן בשירותו הצבאי, ובין אם בחיים כשירצה להתקבל לעבודה. כך, הסנגור יציג בבית המשפט טענות מקדמיות כדי למחוק לאורן את כתב האישום, ישכנע את הצד התובע שלא להגיש את כתב התביעה, יציע עסקת טיעון, למחוק את הרישום הפלילי בדיעבד או לשנות את עילת סגירת התיק, בחינת הסיכוי לזכות במשפט ולהוביל לכך.

ייצוג הקטין במשטרה
הסנגור ייצג את הקטין במשטרה, וימנע מצבים של לחץ על ידי טיפול מהיר בעניין ושיקוף של המצב. הוא יתייצב בתחנת המשטרה שטין במהירות המרבית, ירגיע את הקטין ואת קרוביו, יכין אותו לתרגילי החקירה השונים של המשטרה והחוקרים, יפקח על עבודת החוקרים, ידאג שיהיה קרוב בגיר לצד הקטין אם הוא בן 14 ומטה.

הקטין נעצר במהלך החקירה? יקבל ייצוג מהסנגור
ישנה אפשרות שהקטין ישאר למעצר בתחנת המשטרה אילו ישנו צורך ובפקודת קצין משטרה או צו בית משפט. בתום המעצר הקטין מובא למשפט או שיוארך מעצרו. הסנגור ישגיח כי המידע לא ידלוף החוצה משום צו איסור הפרסום, וידגיש את הצורך השיקומי של הקטין, בתמורה להקלה בעונש..

עורכי דין לייצוג משפטי
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לייצוג משפטי. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא ייצוג בני נוער בפלילים
סגור