מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משפחה » חלוקת זכויות הפנסיה בגירושין
אולי תתעניין ב:
מגזין משפחה

חלוקת זכויות הפנסיה בגירושין

כחלק מן הרכוש הרב אותו צוברים בני זוג במהלך שנות נישואיהם ניתן לראות כי גם זכויות הפנסיה לא אחת מתחלקות בין בני הזוג. במאמר שלפניכם תוכלו למצוא מידע מהותי בקשר לחלוקת זכות הפנסיה אגב הליך גירושין
  • מערכת האתר
  • |
  • 3/7/2013
  • |
  • 18:41
  • |
  • 2328 צפיות

בני זוג המחליטים לבוא בברית נישואין מחליטים למעשה לחבור את חייהם ואת רכושם יחד. נישואין הם החלטה חשובה ובמהות שלה מעניקה המון אושר אך לעיתים לאחר שנים, הזוגיות אינה עובדת ופונים לגירושין ומחלקים את הרכוש המשותף. עם זאת, קיימת בעייתיות משפטית בחלוקת הפנסיה בגלל שמדובר בזכות שטרם נפרעו. 

זכויות פנסיה משותפים
זוגות נשואים צוברים במהלך חייהם חסכונות כספיים, רכוש משותף וגם פנסיה משותפת. במידה והנישואין לא עובדים והזוג מתגרש, הם מחלקים את הרכוש ביניהם בהתאם להסכם שנכתב מראש או לפי הסכם הגירושין. עם זאת, זכויות הפנסיה לא ניתנות לפרעון מוקדם ולכן, למרות שבני הזוג זכאים כל אחד למחצית מהחסון הפנסיוני , לעיתים נוצר מצב בו אין אפשרות לחלק את הפנסיה ואחד מבני הזוג עלול להשאר ללא זכויות. 
פנסיה יכולה להגיע לעשרות אלפי שקלים

גירושין ובטחון כלכלי
לפני שחותמים על הסכם על היוון חסכון הפנסיה חשוב לקבל את כל המידע ולעשות החלטה שקולה. במידה וחלילה הפנסיה לא נפרעה ואחד הצדדים הלך לעולמו, הצד השני אינו זכאי לחלק את הסכום. חוק הסדרים משנת 2002 מחזק ומחמיר את האילוץ וקובע שאם הזוג נפרד לתקופה של מעל שנה (אם אין ילדים מתחת לגיל הבגרות) בן הזוג לא יזכה בחלקו בפנסיה. לאחר גירושין מגליםאת חשיבות המשפחה, הנישואים והחוקים שביניהם. למעשה, במקרה של פירוק נישואין נוצר סיכון לאבד את זכויות הפנסיה שאמורות להבטיח לנו בטחון כלכלי וזה נכון במיוחד כהפנסיה אינה שוויונית. 

חקיקה בנושא חלוקת פנסיה
המצב הבעייתי בחלוקת חסכון הפנסיה בין זוגות גרושים הוביל להצעת חוק בכנסת שמטרתה לחייב חלוקת זכויות הוגנת. הצעת החוק מבקשת שמבל לפגוע בערכה, הפנסיה תחולק במקרי גירושין לפני זמן הפירעון. הפניה לחקיקה בנושא נובעת מכך שאין זה הגיוני שפנסיה שמטרתה להעניק זכויות סוציאליות תבצע את הפעולה ההפוכה לזוגות גרושים. כיום הצעת החוק עדיין ממתינה לאישור הכנסת, אך במידה והחקיקה תתבצע זה יתקן את הבעיה הפוכעת בזכויות הפנסיוניות ותהיה חלוקה שווה והוגנת שתבטיח בטחון כלכלי לתקופת הזקנה. עד לאישור החוק, בהתמודדות עם חלוקת פנסיה במקרה גירושין, מומלץ לוודא חלוקת עזבון על ידי עורך דין ולפני חתימה על הסכמי חלוקה, לקבל ייעוץ מומחה לדיני משפחה


עורכי דין לגירושין
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לגירושין. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא חלוקת זכויות הפנסיה בגירושין
סגור