מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משרד הבטחון » זכויות נפגע עבודה מביטוח לאומי
אולי תתעניין ב:
מגזין משרד הבטחון

זכויות נפגע עבודה מביטוח לאומי

לנפגעים מתאונות עבודה או מחלות שנגרמו כתוצאה מעבודה זו ישנן זכויות המעוגנות בחוק לביטוח לאומי. במידה שניתן להראות שמדובר בתאונת עבודה או בנכות או מחלה שנגרמו בגינה, ניתן להגיש תביעה ולממש את הזכויות.
  • מערכת האתר
  • |
  • 4/7/2013
  • |
  • 12:35
  • |
  • 2290 צפיות

עובד שנפגע בדרך לעבודתו או בדרכו בחזרה ממנה וגם במהלך עבודתו, במהלך ארוחת הצהרים שלו או במהלך כל הפסקה הוא עובד שנפגע במהלך תאונת עבודה. המשמעות היא שיהיה יכול לתבוע את הביטוח הלאומי בין היתר, ולקבל פיצויים שעורך דין עבודה יכול להשיג בעבורו. התוצאות יכולות להיות הישג פיצויים אודות הזמן שבו לא היה או לא יהיה כשיר לעבודה, על סמך בחינת ועדת מומחים שצופה בנתוני בדיקות שעשה החולה ומחליטה על היקף הפגיעה. דמי הפגיעה יהיו בשיעור של 75% מסכום השכר אולם לא יותר מתקרת הפיצויים הקבועה בחוק – וגם זאת לזמן מוגבל. חישוב השכר ייעשה לפי שלושת החודשים שקדמו לפגיעה. 

דמי פגיעה
עובד שנפגע במהלך עבודתו ולא יהיה כשיר לעבוד יהיה זכאי לשכר מלא של יום עבודתו, ובנוסף לפיצוי של כ-75% משכרו למשך תקופה שלא עולה על 91 יום. מתוך הפיצויים הללו יש לנכות דמי ביטוח לאומי. אילו קיימים לעובד תנאים וזכויות מתוקף צווי הרחבה, הסכמים אישיים או הסכמים קיבוציים, העובד יהיה זכאי לקבלם גם.

איזה פיצוי יהיה בגין הנכות?
לאחר שועדת המומחים קבעה את אחוזי הנכות, יוענקו לו פיצויים על פי דרגות מסוימות: אילו נפסקה לו נכות בין 9%-19% יהיה זכאי למענק חד פעמי, אילו הנכות היא בשיעור של 20% עד 75% יהיה זכאי לקצבה חודשית הפטורה ממס – קצבה אותה העובד יקבל גם אם ימשיך לעבוד. החל מ-75% אחוזי נכות יקבל העובד קצבה חודשית ובנוסף – קצבה נוספת לשיקום מקצועי או להחזקה אישית וגם עבור סידורים חד פעמיים שנובעים מנכותו.
תאונות עבודה מטופלות חלקן את מול הביטוח הלאומי

סיוע בדמי שיקום
המוסד לביטוח לאומי יסיע גם בטיפולים רפואיים ובשיקום שלאחר התאונה – ובייחוד אם העובד אינו מסוגל להמשיך ולעבוד עקב נכותו. אילו מדובר חו"ח בעובד שנפטר כתוצאה מן התאונה הזו, בני משפחתו או המוטבים שבחר יהיו זכאים לקבל גמלה בדמות קצבה או מענק. 


עורכי דין לענייני ביטוח לאומי
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני ביטוח לאומי. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא זכויות נפגע עבודה מביטוח לאומי
סגור