מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין נזיקין » נגרמו לך נזקי גוף? זה הזמן לתבוע
מגזין נזיקין

נגרמו לך נזקי גוף? זה הזמן לתבוע

אנו נתקלים לא אחת בסיטואציה של אלימות פיזית, לא בהכרח כזו שאנו מעורבים בה. לרוב אחד המשתתפים בסיטואציה נחבל בגופו, וכתוצאה מכך נגרם לו נזק, לעיתים אף בלתי הפיך.
  • מערכת האתר
  • |
  • 15/7/2013
  • |
  • 18:12
  • |
  • 2007 צפיות

אדם אשר נחבל בגופו כתוצאה מאלימות פיזית שלא משורת הדין, יכול להגיש תביעה אזרחית לבית המשפט ולמעשה לקבל פיצוי על הנזק שנגרם לו. ההליך הפלילי, בו התוקף נעצר על ידי המשטרה, מואשם ואף מורשע, לא משנה לאדם הנפגע, עד שלא הגיש תביעה אזרחית. זהו מהלך אשר חייב להיעשות ע"י הנפגע, לתיק הפלילי אין כל קשר לפיצויי נזקי גוף.

זה לא נגמר
לעיתים בית המשפט פוסק על מתן פיצויים לנפגע, שהינם לרוב נמוכים יחסית, במהלך משפטו של הנאשם ולאחר שהרשיע את האחרון בגרימת נזקי גוף. הליך שכזה אינו שולל את האפשרות של הגשת תביעה אזרחית מצד הנפגע על הנזקים שנגרמו לו.

הולכים על בטוח
אם וכאשר הורשע הנאשם בתקיפה, לנפגע יש אפשרות להגיש נגדו תביעה אזרחית, במטרה לקבל פיצויים על נזקי גוף. היתרון בתביעה שכזו, היא שלנאשם כמעט אין אופציה לסתור את טענות הנפגע, שכן הממצאים בהליך הפלילי הינם נחרצים ואינם ניתנים לסתירה. כל שנותר לבית המשפט הוא להחליט על גובה הנזק וגובה הפיצויים שיקבל הנפגע. 
הרשעה פלילית מחזקת את התביעה האזרחית

מרווח הזמן
אדם אשר נפגע מאלימות פיזית יכול להגיש תביעה אזרחית לפיצויים עד 30 יום מהרגע שבו ההליך הפלילי הסתיים לחלוטין, ואין עוד אפשרות לערער עליו. אם לא הגיש הנפגע את התביעה בטווח הזמן הנקוב, יכול הנפגע להגיש תביעת נזיקין כנגד התוקף ולהשתמש בתיק הפלילי ובעובדות בו בתור ראיה, לכאורה.

לא רק פיזי
אדם אשר לא בהכרח נפגע בצורה פיזית בתקיפה, יכול גם הוא להגיש תביעה אזרחית על נזקי גוף כאשר הוא מוכיח באמצעות חוות דעת של מומחה שנגרם לו נזק נפשי בעקבות התקיפה. גם נזק נפשי יזכה את הנפגע בפיצוי. בכל מקרה, במקרה שנתקלתם בסיטואציה כזו או אחרת, מומלץ להתייעץ עם עורך דין אשר מתמחה בתחום הפלילי ונזקי הגוף על מנת לשקול הגשה של תביעה אזרחית.

עורכי דין לעברות אלימות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לעברות אלימות. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא נגרמו לך נזקי גוף? זה הזמן לתבוע
סגור