מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין מחשבים ואינטרנט » זכויות יוצרים באינטרנט
מגזין מחשבים ואינטרנט

זכויות יוצרים באינטרנט

התחום הכל כך נרחב נידון בסוגיות רבות בבתי הדין השונים, אך לא ניתן לבדוק את כולן. העתקה או הורדה של יצירות שונות מהאינטרנט מהוות עבירה על החוק ועדיף שכל אדם אשר עוסק בתחום ידע מה מותר ומה אסור.
  • מערכת האתר
  • |
  • 16/7/2013
  • |
  • 10:34
  • |
  • 2131 צפיות

זכויות יוצרים באינטרנט זהו תחום רחב ומלא בסוגיות שונות אשר נידונו במהלך השנים ויצרו תקדימים שונים בבתי הדין הקטנים. גם אם לפעמים נראה לכם שיצירה אשר פורסמה באינטרנט ניתנת לשכפול והפצה, אתם טועים בגדול. כל הפרת זכויות יוצרים יכולה להיגמר בפיצוי של עד 20,000 שקלים במקרה הטוב, ובמקרים אחרים גם אף יכולה להגיע למיליון שקלים, תלוי בגודף והיקף ההפרה. הישמרו לכם.

היוצר והזיכיון
ניתן למצוא היום תמונה לכמעט כל נושא במנועי החיפוש השונים, גם מאמרים וסרטונים בנושאים מסויימים נגישים כמעט לכל אחד ואחד, אך כולן נמצאות תחת מעטפת ההגנה של זכויות יוצרים, ללא יוצא מן הכלל. שימוש או פגיעה בזכויות היוצרים תגרור אחריה תביעה לפי הסכום הנקוב בחוק (20 אלף ש"ח) ואם זכויות היוצרים הופרו יותר מפעם אחת, תכפיל התביעה את הסכום במספר ההפרות ויכולה להגיע לסכום גבוה מאוד.
למפר זכויות יוצרים צפויה תביעה שיכולה להגיע לסכום של  20 אלף שקלים במקרה הטוב

פנוי להורדה
כל התכנים המובאים באינטרנט מוגנים על ידי זכויות יוצרים. החוק לשמירה על זכות זו מאפשר לשופט כאמור לפסוק פיצויים של עד 20 אלף שקלים. כל אדם אשר עוסק בתחום האינטרנט צריך לדעת שהוא חשוף לתביעת זכויות יוצרים על שלל הפרות המעוגנות בחוק.

תביעות כאלה מגיעות בעיקר בגלל מספר סיבות:
- הפרת זכויות על מלל, תמונה או וידיאו
- זכויות יוצרים בעבודה מוזמנת (חובה לתת קרדיט לצלם)
- שינוי היצירה (לקיחת חלק מוידיאו

אלו הם רק חלק מהמקרים אשר בהם נתקלים מפרי זכויות היוצרים אל מול שלטון החוק, לעיתים ביודעין ולעיתים בתום לב.

תחום מתפתח
רוב התחומים בהם עוסקים עורכי דין הם תחומים מתפתחים, אך תחום זכויות היוצרים באינטרנט הוא תחום יחסית בתולי בכל מה שקשור למשפטנות. כל הזמן נוצרים תקדימים ומתווספים סעיפים שונים בחוק כדרך קבע. הפרת זכויות יוצרים הייתה קיימת עוד לפני עידן האינטרנט, אך כיום, כשהמידע נגיש לכולם, הנושא הופך למורכב הרבה יותר.


עורכי דין לזכויות יוצרים באינטרנט
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לזכויות יוצרים באינטרנט. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא זכויות יוצרים באינטרנט
סגור