מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משפט בינ"ל » פיצוי על טיסה שבוטלה
מגזין משפט בינ"ל

פיצוי על טיסה שבוטלה

הזמנתם טיסה והיא בוטלה עקב סיבה זו או אחרת? אתם ושאר הרוכשים זכאים לפיצוי, אך יש בו המון פרצות שכדאי לדעת עליהן. החוק אמור לפעול לטובת הצרכן, והנוסעים אשר טיסתם בוטלה או עוכבה, זכאים לפיצוי
  • מערכת האתר
  • |
  • 18/7/2013
  • |
  • 16:17
  • |
  • 2431 צפיות

על פי החוק לביטול או עיכוב טיסות זולות  אשר נכנס לתוקף באוגוסט 2012, באם טיסה עוכבה או בוטלה, נוסעים זכאים להטבות או פיצויים בהתאם לזמן העיכוב או ביטול הטיסה. לעיתים זה יכול להיגמר בפיצוי כספי קטן ובמקרים מסויימים חברת התעופה אף מפצה את נוסעיה במספר דרכים אחרות כמו שהייה בבית מלון וכדומה. במקרים של ביטול טיסה, החברות לרוב יפצו את הלקוח. עיקרי החוק והפרצות הטמונות בו לפניכם.

חוק שירותי התעופה
חוק שירותי התעופה מגדיר את המצב בו מגיע לנוסע אשר טיסתו בוטלה או עוכבה פיצוי: "נוסעים שרכשו כרטיס טיסה ולא טסו בטיסה במועד הנקוב בכרטיס בשל ביטולה, שינוי במועדה או מסיבה אחרת, נאלצים לא אחת לשאת עקב כך בהוצאות כספיות, נוסף על נזקים שאינם ממוניים הנגרמים להם משיבוש תוכניותיהם". בנוסף,  בחוק נכתב כי הדין הקיים בחברות התעופה ובחוקה אינו נותן מענה ראוי למצב זה ודורש פיצוי הולם.

פרצות בחוק
יש שטוענים שהחוק מלא בפרצות אשר לרוב יפגעו בצרכן. הרבה חברות תעופה זרות מוציאות טיסות לארץ וממנה, ואם נתקל נוסע זה או אחר בבעיה כמו ביטול טיסה או עיכוב, החוק בישראל אינו חל על חברת התעופה הזרה, אם לזאת אין נציגות מטעמה בארץ. במקרה זה, מומלץ להתייעץ עם עורך דין למשפט בין לאומי אשר ייצג אתכם מול חברת התעופה.
אם טיסתכם בוטלה - אתם זכאים לפיצוי

נקודות בחוק
אם טיסתכם בוטלה, כדאי שתדעו שעומדות בפניכם מספר זכויות:
  1. חברות התעופה ומארגני הטיסה אחראים להחזיר את הכסף
  2. לאיחור של שמונה שעות ולביטול טיסה יש את אותו דין ותלוי במרחק הטיסה מהיעד
  3. במקרה של עיכובים, תלוי כמה זמן הטיסה התעכבה.
במקרה של עד שעתיים עיכוב, הפיצוי יהיה זניח, אך במקרה של 5 שעות ומעלה הנוסע זכאי להשבת כספו או לקבלת כרטיס טיסה חלופי. כאמור מעלה, אם הטיסה מיועדת ליום למחרת, יהיה זכאי הנוסע שטיסתו בוטלה או עוכבה ללינה בבית מלון על חשבון החברה.

תלוי מתי
קיים משקל רב לגובה הפיצוי, אם וכאשר, כאשר דנים בסוגיית זמן הכרטוס. כל עוד כרטיסי הטיסה לא כורטסו, חברות התעופה אינן נושאות באחריות לגבי ביטולים או שינויים במועד הטיסה שקבעו בהתחלה. חוק שירותי התעופה נוגע רק לזמן שמרגע הכרטוס והלאה, ולכן הוא לא אפקטיבי כל עוד הכרטוס לא מוזן.


עורכי דין לענייניי דיני תעופה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייניי דיני תעופה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא פיצוי על טיסה שבוטלה
סגור