מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין חובות והוצל"פ » ביטול עיקול רכב
מגזין חובות והוצל"פ

ביטול עיקול רכב

אם הגיע אליכם צו עיקול על רכוש שבבעלותכם מהבנק, או מכל גוף כזה או אחר אשר לו אתם חייבים כסף, יש לכם אופציה להגיש בקשה לביטול הוצאת המטלטלין בחלוף 14 יום מיום רישום העיקול
  • מערכת האתר
  • |
  • 22/7/2013
  • |
  • 13:32
  • |
  • 2477 צפיות

עיקול מטלטלין שונה מעיקול מקרקעין. בעיקול מטלטלין ניתן לעקל רכוש שאינו מוחשי כמו זכויות עתידיות, ציוד הנדסי, ריהוט וכלי רכב. לא ניתן לעקל צרכים של משפחה לשם מחייתה, כמו כלי אכילה, כלי בית חיוניים, מוצרי קדושה, תרופות נצרכות וכדומה. את הבקשה לעיקול מטלטלין יכול לדרוש כל אדם אשר רוצה את כספו שחייב לו גוף זה או אחר. במקרה שחלפו 14 יום מהזמן בו עוקלו המטלטלין, ועדת המכירות המכירות יכולה להתחיל למכור את הרכוש, זאת כמובן בתנאי שהחייב לא שילם את חובו. במקרה של רכב, הסיפור הוא קצת שונה.

עיקול רכב
התובע יכול לבקש עיקול מטלטלין אשר יכלול גם רכבו של הנתבע. לרוב העיקול הראשוני יהיה של הרכב (תלוי בסכום החוב) מפני שזהו הרכוש הנייד והזמין ביותר שאפשר לעקל ולהעביר לידי נאמן או לידי ועדת המכירות שכאמור, בחלוף 14 יום, תחל בהליך מכירתו.
עיקול רכב - לאחר 14 יום ועדת המכירות תחל בהליך מכירתו

צו תשלומים ועיכוב
לרשותו של הנתבע ישנן מספר זכויות שונות. הנתבע יכול להגיש טופס לעיכוב הוצאת מטלטלין. כאמור, עדיף לעשות זאת כמה שיותר מהר, כי לאחר 14 יום מיום העיקול, ועדת המכירות כבר מתחילה בתהליף המכירה של הרכוש. בנוסף, בעל החוב יכול לדרוש גם צו תשלומים ועיכוב הליכים בתיק ההוצאה לפועל. הליך מסוג זה יכול לעכב את הליך הוצאת המטלטלין מפני שהנתבע מראה נכונות לשלם וכל עוד יעמוד בצו התשלומים שייקבע בתיק ההוצאה לפועל לא ניתן יהיה להחרים את רכושו.

ביטול עיקול רכב
הרכב הוא מצרך חשוב, אם לא החשוב (אחרי המקרקעין) שבידי אדם זה או אחר. החייב רשאי ויכול להגיש בקשה לביטול עיקול הרכב לחילופין, להציע פריט רכוש אחר במקום. כמובן שהכל בתיאום עם ראש ההוצאה לפועל ועם בעל החוב. לרוב, כל עוד יעמוד החייב בצו התשלומים שנקבע לו, לא יעמדו בדרכו, אם כי לא תמיד כך הדבר. מומלץ להתייעץ עם עורך דין אשר מתמחה בתחום ההוצאה לפועל ורק אחר כך לפועל.   


עורכי דין לענייני עיקולים
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני עיקולים. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא ביטול עיקול רכב
סגור