מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין חובות והוצל"פ » עיקול חשבון הבנק
מגזין חובות והוצל"פ

עיקול חשבון הבנק

על פי חוקי ההוצאה לפועל יש אפשרות לתפוס רכוש לשם גביית חוב מחייב זה או אחר באמצעות עיקול חשבון הבנק שלו באופן זמני, זאת על מנת להקל על הליך גביית החוב
  • מערכת האתר
  • |
  • 24/7/2013
  • |
  • 16:31
  • |
  • 2043 צפיות

בחוק ההוצאה לפועל ישנם הרבה חוקים ותקנות, אשר מטרתם היא אחת ויחידה: לגבות את החוב הקיים. מלבד האופצייה של עיקול רכוש של החייב, קיימת גם אופציה לעיקול חשבון הבנק שלו, בכדי לתפוס את הכספים שנכנסים אליו או כבר קיימים בו, בכדי לזרז ולייעל את הליך הסדר החוב וסילוקו. אך כמו בכל עיקול אחר, גם לעיקולו של סניף הבנק צריכים להיות מספר תנאים מקדימים ולא פשוט להטיל עיקול כזה.

מהו עיקול חשבון?
אם חשבון הבנק שלכם עוקל, אין באפשרותכם להתנהל עם פנקסי צ´קים וכרטיסי אשראי, ואינכם יכולים למשוך כספים מהחשבון ובכלל לבצע בו פעולות. אם הוטל עיקול על חשבון הבנק שלכם, מומלץ לפנות לעורך דין אשר מתמחה בדיני חובות והוצאה לפועל אשר יעזור לכם בתהליך ולעיתים אף ימנע את עיקול החשבון על ידי הגעה להסדר עם בעל החוב או שימוש במספר אפשרויות העומדות בפניו.

מתי יוטל עיקול על חשבון הבנק
בניגוד לעיקול מטלטלין, בו החייב צריך לפרוע את החוב בתוך 14 יום מיום שבו נפתח נגדו תיק בהוצאה לפועל, במקרה שבו רוצים להורות על עיקול חשבון הבנק של אותו חייב, החייב צריך לפרוע את החוב בתוך 20 יום. למנהל ההוצאה לפועל כמובן יש אופציות נוספות, אך אופציית עיקול חשבון הבנק קיימת ובדרך כלל עדיפה עליו.
ניתן להימנע מהטלת עיקול על חשבון הבנק באמצעות שירותיו של עורך דין לענייני חובות

המטרה: קידום הליכים
עיקול חשבון הבנק עוזר למנהל ההוצאה לפועל לזרז את הליך פרעון החוב מכיוון שכל הכספים אשר עוברים לחשבון הבנק של החייב, לאחר אישורה של הבקשה לעיקול על ידי מנהל ההוצאה לפועל, מועברים מהבנק לבעל החוב על מנת לסגור אותו.

העברת הכספים
בשלושת החודשים הראשונים לשכת ההוצאה לפועל לא רשאית לקחת כסף מהחשבון שעוקל. בעל החוב יכול להגיש לאחר תקופה זו בקשה למנהל ההוצאה לפועל במטרה לממש את הכספים המצויים בחשבון על מנת לפרוע את חובו. לאחר שמתקבל האישור מלשכת ההוצאה לפועל, הבנק מעביר את הכספים הקיימים בחשבון לבעל החוב.

עורכי דין לענייני הוצאה לפועל
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני הוצאה לפועל. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא עיקול חשבון הבנק
סגור