מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין פלילי » מחיקת רישום פלילי
מגזין פלילי

מחיקת רישום פלילי

כל אירוע אשר נידון בבית המשפט והסתיים ללא זיכוי של הנאשם, נחשב לרישום פלילי, כתם אותו סוחבים רבים. למי ניתן להגיש את הבקשה למחיקת הרישום וכיצד היא מתבצעת? הכל במאמר הבא
  • ארז נעמן
  • |
  • 28/7/2013
  • |
  • 11:13
  • |
  • 2128 צפיות

קיים הבדל גדול בין רישום משטרתי לרישום פלילי. כאשר אדם נחקר במשטרה, ובאמצעות עורך דין פלילי התיק נגדו נסגר ללא הגעה לבית המשפט, יהה זה רישום משטרתי. ההבדל הכי גדול בין רישום משטרתי לפלילי, הוא הסיבה שבגינה התקבל הרישום של הנאשם. כמו כן, ההליך שצריך הנאשם לעבור בכדי לבטל את הרישום הפלילי הוא שונה מההליך אותו צריך לעבור בכדי לבטל את הרישום המשטרתי, אשר יכול להימחק עוד בתהליך החקירה, מעילה של היעדר אשמה. כמו כן, קיים הבדל בהשלכות קיומו של רישום פלילי לעומת המשטרתי.

מחיקת רישום משטרתי
כאשר אדם מגיע לחקירה במשטרה והתיק נגדו נסגר, צריך לוודא מה העילה לכך. אם התיק נסגר בגלל היעדר ראיות או חוסר עניין לציבור, הרישום המשטרתי נשאר. ואם כאמור הוא נסגר בגלל ´היעדר אשמה´, אז הרישום נמחק. לפיכך, אם התיק נגד הנאשם נסדר בגלל אחת משתי העילות הראשונות, קיימת האופציה להגיש בקשה באמצעות עורך דין פלילי אשר אותה יש להגיש למטה הארצי של משטרת ישראל, אשר בסמכותו לקבל את העתירה ובכך למעשה למחוק את הרישום המשטרתי.
ערן בן עמי מדבר על מחיקת רישום פלילי

רישום פלילי
כאשר חקירת המשטרה מבשילה לכדי הגשת כתב אישום, והנאשם מורשע בבית המשפט, כל הכרעת דין וכל גזר דין יזקפו לחובתו רישום פלילי. הרשעה לא חייבת להיות דין של מאסר, גם אם הנאשם קיבל רק קנס, או עבודות שירות, הרישום הפלילי נגדו עדיין קיים.

מחיקת רישום פלילי
אם אכן ההחלטה שהתקבלה בבית המשפט היא הכל מלבד זיכוי, הרישום הפלילי יהיה קיים לתקופה של 15 שנים עד שהעבירה תתיישן. למרות זאת, באמצעות עורך דין פלילי ניתן להגיש בקשה המנוסחת על פי הקריטריונים המקובלים לנשיא המדינה באמצעות מחלקת החנינות. בנוסף לבקשה צריך להגיש ללשכת הנשיא גם חוות דעת של הפרקליטות. הנשיא הוא המחליט בסופו של דבר אם למחוק את הרישום הפלילי.

עורכי דין למחיקת רישום פלילי
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין למחיקת רישום פלילי. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא מחיקת רישום פלילי
סגור