מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין ציבורי » התערבות בערעור
מגזין ציבורי

התערבות בערעור

ערעור הינו חוליה נוספת בהליך השיפוטי, אשר תופס מקום לרוב כאשר חלה שגיאה משמעותית ביישום הדין. לפנכם מאמר המתאר בקצרה את הליך הערעור, באילו מקרים הוא ייתקיים ומהם סיכויי הצלחתו
  • מערכת האתר
  • |
  • 11/8/2013
  • |
  • 16:51
  • |
  • 2011 צפיות

על פי החוק, זכות הערעור קיימת לכל גורם אשר היה צד להליך משפטי לרבות אסירים אשר מורשים לערער על גזר דינם וגם על אי קיומן של זכויות שונות אליהן הם זכאים על פי כל דין. בהתאם לסדרי הדין האזרחי והפלילי אשר קובעים סדרי דין מיוחדים לכל הליך ערעור, ישנם מקרים בהם על המערער לבקש את אישור בית המשפט ולהראות סיכויי תביעה ממשים ואילו ישנם מקרים בהם הערעור יוגש על ידי המערער בזכות ללא צורך בקבלת רשות

שינוי פסק דין
בניגוד לערכאה הדיונית שדנה בסוגייה המשפטית גופה, לרבות שמיעת עדויות וגביית ראיות, ערכאת הערעור בוחנת הם היו אי אלה שהן טעויות או שגיות ביישום הדין. לרוב לא ישמעו בבית המשפט עדיות כלשהן, והעדויות שנגבו בערכאה הראשונה יובאו גם בפני בית המשפט של הערעור אשר יפסוק על סמך אותן עדויות. במקרים חריגים של עיוות דין בולט ועל פי החלטת בית המשפט תגבה מחדש עדות או ראיה מסויימת.
ערעור - חולייה נוספת בשרשרת השיפוטית

ערעור או משפט חוזר
כאמור תקנות סדר הדין האזרחי והפלילי קובעות הסדרים מפורטים לפיהם ייתקימו הליכי משפט חוזר לדוגמא כאשר לאחר שהפך פסק הדין לחלוט, מתגלות ראיות חדשות אשר מוכיחות מעבר לכל ספק סביר (בדין הפלילי) כי חלה טעות בהליך השיפוטי ייתקים הליך של משפט חוזר בו יתנהל המשפט מהתחלה (או בצורה שונה בהתאם לקביעת בית המשפט) לעומת זאת, הליך הערעור הינו חוליה נוספת בשרשרת השיפוטית ולא חוליה נפרדת כמו המשפט החוזר.

הליך ערעור בליווי מומחים
הליך הערעור לרוב הינו הליך מורכב אשר דורש משאבים כלכליים מרובים ממערער ולכן חשוב מאוד להיוועץ בעורך דין המתמחה בליטיגציה וערעורים פלילים או אזרחיים בהתאם לעניין הנדון, אשר ידע לבחון את הדברים בעין משפטית ולא על פי רציונלים ריגשיים אשר במקרים רבים מנחים מערערים רבים. עורך הדין ידע לבחון את סיכויי הצלחת הערעור ולהדריך אתכם בהתאם.

קראו עוד על ערעורים:

עורכי דין לערעורים
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לערעורים. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא התערבות בערעור
סגור