מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין פלילי » עבירת שוחד
מגזין פלילי

עבירת שוחד

החוק העונשין מגדיר מהו שוחד ומהי הענישה במצבים של מתן שוחד, במאמר שלפנכם תוכלו למצוא הסבר מפורט אודות עבירה זו בראי החוק בדין העברי והדין כיום
  • מערכת האתר
  • |
  • 25/8/2013
  • |
  • 16:18
  • |
  • 2041 צפיות

התקשורת מדווחת לעיתים קרובות על עבירת השוחד עד כי נדמה לעיתים שמדובר במעשה בשגרה, אך למעשה מדובר בעבירה פלילית שיש באכיפתה חשיבות גבוהה. שוחד הוא מעשה בו נותנים זכות או טובת הנאה לאדם או ארגון בעל כוח וסמכות, כדי שאותו אדם יחזיר טובה על ידי שימוש בכוח ובסמכות שיש ברשותו. אין מדובר בתשלום עבור שירות כפי שמקובל, אלא תשלום עבור שירות שאותו אדם אינו צריך לבצע תמורת תשלום אלה מכוח סמכותו בלבד.  

סוגי עבירות שוחד
לעיתים קרובות שומעים על מקרים של שיחוד שופט, אנשי ציבור או אנשי עסקים כדי לקבל תמורה אחרת מאותם אנשים. שוחד ניתן לעיתים קרובות בכסף אך במקרים אחרים מדובר בחילופין של טובות הנאה ובמקרים מסוימים יש שימוש ברכוש, מתן הנחות בתנאי עסקה ואף מקרים של שוחד מיני- מתן שירות מיני תמורת הפעלת סמכות בנושא אחר. במידה והואשמתם בעבירה זאת כדאי להתייעץ עם עורך דין מומחה בנושא ולהגיע מוכן לחקירה, כי מדובר בעבירה פלילית אליה מתייחס הדין במלוא החומרה.
עבירות שוחד - המשפט העברי מתייחס אליהן בחומרה

יחס המשפט העברי
המשפט העברי מתייחס למתן וקבלה של שוחד בחומרה ומגנה את התופעה בפרקים שונים בתורה, בתלמוד ובחז"ל. בספר דברים פרק טז פסוק יט רשום "לֹא־תַטֶּה מִשְׁפָּט לֹא תַכִּיר פָּנִים וְלֹא־תִקַּח שֹׁחַד כִּי הַשֹּׁחַד יְעַוֵּר עֵינֵי חֲכָמִים וִיסַלֵּף דִּבְרֵי צַדִּיקִם". התורה מציינת במפורש את האיסור לקבלת שוחד גם במידה והמטרה היא חשיפת האמת.

עבירה פלילית
בשלטון חוק דמוקרטי, מדובר תמיד בעבירה פלילית חמורה ולכן במקרה של מעצר כדאי לקרוא על טיפים לבחירת עורך דין. חוק העונישין מגדיר במפורש את מתן השוחד וקבלתו כפשע ומסביר בחוק בסעיף 32(16) שבנוגע למס הכנסה, לא ניתן להתייחס לשוחד כהוצאה "מוכרת" בחוק, גם אם מדובר בשוחד למטרה של קידום העסקים. העונש בנושא זה כולל בתוכו לעיתים קנס כספי גבוה ומאסר של מספר שנים בכלא. 

עבירת שוחד
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עבירת שוחד. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא עבירת שוחד
סגור