מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין פלילי » חובת דיווח בחוק
מגזין פלילי

חובת דיווח בחוק

לא פעם אנו נתקלים במגוון מקרים בהם אנו רואים ילד משוטט לבדו ברחוב, בלילה או בצהריים, או אף כלוא בתוך רכב לאחר שנשכח על ידי הוריו. על כולנו חלה חובת הדיווח, שהיא עיקרון בסיסי ומאוד משמעותי בקיום מדינת חוק
  • מערכת האתר
  • |
  • 26/8/2013
  • |
  • 15:19
  • |
  • 2161 צפיות

אין כמעט אזרח בישראל שלא שמע על המקרים האחרונים בהם נשכחו תינוקות ברכב ונחנקו למוות, ובתחנות המשטרה כמעט בכל יום מתקבל דיווח על ילד שנראה משוטט לבד ברחוב בשעות הלילה המאוחרות או על ילד שנמצא בוכה בחדר מדרגות לאחר שעבר התעללות. עם זאת, ישנם עשרות, אם לא מאות מקרים במשך השנה שלא מדווחים למשטרה ולאחר מכן מסתברים כאסונות שיכלו להימנע אם רק היו מדווחים עליהם בזמן, אותם אנשים שלא מייחסים חשיבות לדברים שקורים סביבם.

ובכן, נשאלת השאלה מתי לדווח? אם אתם חושבים שראיתם ילד אשר נשקפת סכנה לחייו, או לחילופין, עולה בכם החשד שהילד עובר התעללות מסויימת, או שהוא סיפר לכם עליה, מחובתכם לדווח על כך לרשויות, או למשטרה.

בחוק העונשין הוסיפו סעיף תיקון אשר מחייב על דיווח כשמדובר בהתעללות בקטינים, זאת בשביל שיהיה ניתן לגונן עליהם ככל שהמדינה יכולה. בין כותלי הבתים של המשפחות לעיתים מתרחשות זוועות שלעיתים לא מתגלות לעולם, או בשכונה, או בגן הילדים, וגם בכיתות בבתי הספר. לכן, על המורים, האזרחים, עוברי האורח וכל מי שנתקל בתופכה כזו או אחרת של התעללות, חלה החובה לדווח עליה, ואולי כך למנוע אסון.
על כל אחד חלה חובת הדיווח במקרה שנתקל בקטין אשר נמצא במצוקה

תיקון חובת הדיווח עוסק בעיקר בסוגייה של שלומם של הקטינים, שלעיתים יכולים להיות "קטינים נזקקים" על פי נוסח החוק. קטין נזקק הוא למעשה קטין שעונה על מספר קריטריונים כאשר בראש ובראשונה נשקפת לו סכנה, וגם אם אין מי שיטפל בו או ידאג לשלומו. אם הילד נתון להשפעה רעה, נמצא משוטט ועוד, הוא גם כן נחשב לקטין נזקק.

גם פה חלה חובת הדיווח עלינו האזרחים, אם נתקלתם בקטין שעונה על אחד מהקריטריונים הכתובים, או שעבר התעללות, או נמצא במצוקה כלשהי, על פי חוק, חלה עליכם חובת הדיווח.

עורכי דין לעברות אלימות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לעברות אלימות. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא חובת דיווח בחוק
סגור