מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין פלילי » הערכת מסוכנות
מגזין פלילי

הערכת מסוכנות

רבים חשים מאוימים מאנשים אחרים, בין אם אלו גורמים קרובים ובני משפחה, אנשים שמכירים או אנשים זרים ולא מוכרים. כדי להכריע בנושא המסוכנות של אדם ולנקוט בהליכים הנדרשים, אנשים פונים להתייעץ עם עורך דין פלילי או אזרחי, ובמידת הצורך, מגישים תביעה בנושא לבית המשפט.
  • מערכת האתר
  • |
  • 29/8/2013
  • |
  • 16:40
  • |
  • 2290 צפיות

מקרים שבהם אנשים חשים מאויימים, יכולים להסתיים בהגשת תלונה ולעיתים גם בפנייה לערכאות משפטיות, לא לפני שנצטיידו בחוות דעת פסיכיאטרית כדי לגבש עמדה בעניין. מדובר בנושא שמתלקח ובוער כבר שנים בשיח הציבורי, כל עוד ישנם מקרי פשיעה לא מעטים שמתרחשים בארץ: אונס סדרתי, רצח ילדים רכים בשנים ומקרי רצח במשפחה וכן הלאה. באמצעות אותם כלים מקצועיים יהיה ניתן להעריך מסוכנות ולנטרל את הפשע הבא. 

הכתובת רשומה על הקיר?
כשמדובר על תכונת מסוכנות, לא ניתן לחזות באופן מלא וודאי את הנושא, אולם עורכים לנבדק בדיקות קליניות שאמורות לחזות ולהעריך את מידת הסיכון האפשרי שבה ינקוט אדם מסוים שעלול לפשוע. אל הבדיקות הסובייקטיביות נוהגים לצרף כיום גם בדיקות אובייקטיביות שתעניק הערכות קליניות באופן בלתי תלוי. הערכות הסיכון הן משטח עיסוקם של אנשי מקצוע מתחום הפסיכולוגיה והפסיכיאטריה, הקרימינולוגיה והעבודה הסוציאלית המתמחה בעבריינים כאשר התיק המשפטי והרפואי נבדקים גם הם. 
הערכות סיכון הם משטח עיסוקם של אנשים מקצוע מתחום הפסיכולוגיה והפסיכיאטריה

הליך הערכת המסוכנות
ההערכה והאבחון למסוכנות מתבצעים באמצעות הראיונות הקליניים, איסוף של מידע רלבנטי מאותם גורמים שונים – עדויות, עיון בכתב האישום, עיון בתלונות קודמות שהוגשו כנגדו במשטרה, איסוף חומר טיפולי ממוסדות קהילתיים ועוד. בהליך זה בודקים את המאפיינים האישיותיים של הנבדק, את מצבו הנפשי, את הרקע שבו גדל וכן הלאה. 

התמונה המורכבת אותה ציירו אנשי מקצוע שונים
לכל אחד מאנשי המקצוע ישנו חלק בתיאור התמונה הנצפית, אולם אין גורם יחיד שיכריע בנושא. הפסיכולוג יתייחס למצבו הנפשי של הנבדק, הקרימינולוג או הפסיכולוג הקליני יתייחס למאפייני אישיות ולהערכת דחף תוקפני והעובד הסוציאלי יספק את המידע אודות התנאים הסביבתיים והחברתיים שבו אותו אדם שנבדק חי. 

עורכי דין אלימות במשפחה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין אלימות במשפחה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא הערכת מסוכנות
סגור