מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין פלילי » גניבת זהות ברשת
מגזין פלילי

גניבת זהות ברשת

גניבת זהות ברשת האינטרנט הפכה לאחת הבעיות החמורות וההרסניות ביותר במדינות בהן שיעור הגולשים באינטרנט הינו גבוה. הזהות שלנו היא אישית ובעלת ערך, ולכן טבעי שהיא גם הופכת ליעד אטרקטיבי עבור גורמים עבריינים ברשת החברתית הגדולה בעולם - פייסבוק. מה עושים כאשר זהותנו נגנבה בפייסבוק? למי פונים? ואיך מתמגנים?
  • עו"ד אסף דוק
  • |
  • 10/9/2013
  • |
  • 14:15
  • |
  • 3206 צפיות

אף אחד מאיתנו לא רוצה לקום יום אחד בהיר ולגלות כי מישהו פרץ לחשבון הפייסבוק  הפרטי שלו ומשתמש בו על מנת להתחזות אליו. גניבת זהות ברשת האינטרנט היא הרבה יותר קלה וזמינה מאשר בעולם האמיתי: אחרי הכול, מרגע שלמתחזה יש את שם המשתמש שלנו ואת הסיסמה שלנו, אף אחד לא יכול לדעת שמי שמחובר לחשבון אינו הבעלים המקורים שלו. גם אם ברוב המקרים קשה להחזיק בזהות בדויה בלי לעורר חשד אפילו ברשת האינטרנט, הנזק התדמיתי שנגרם לאדם שמתחזים אליו ותחושת החוסר אונים הנלווית לכך, יכולים לגרום למועקה קשה ביותר.

חשוב לדעת כי פריצה לחשבון פייסבוק היא עבירה פלילית לכל דבר ועניין, ומי שנחשד במעשה כזה, מוטב שישכור לו עורך דין פלילי כמה שיותר מהר.

במידה ומישהו אכן הצליח לפרוץ לחשבון שלכם, תוכלו בראש ובראשונה לנסות ולשנות את הסיסמה שלכם דרך כתובת הדואר שלכם או מספר הטלפון הנייד. אם הפורץ לא היה מספיק חכם כדי לשנות את הפרטים האלו, תוכלו להחזיר לעצמכם את השליטה בחשבון תוך מספר דקות.

לעומת זאת, אם הפורץ היה מספיק חכם כדי לשנות את הנתונים האלו, תאלצו להשתמש בחברים שלכם על מנת לקבל גישה לחשבון מחדש. התהליך הוא די פשוט ולמעשה ידרוש מכם להתקשר לאותם חברים (דרך הטלפון הרגיל כמובן) ולקבל מהם שלושה קודים שונים שיפתחו מחדש את החשבון.
גניבת זהות בפייסבוק - עבירה פלילית לכל דבר

גניבת זהות בפייסבוק
במקרים חמורים יותר בהם החשבון שלכם נפרץ שוב ושוב, ייתכן כי יש טעם לפנות למפלג עבירות מחשב של המשטרה. הסיבה לכך היא שמדובר בעבירה על חוק המחשבים וחוק הגנת הפרטיות. רבים סוברים בטעות כי אם הם נכנסים לחשבון פייסבוק שהם קיבלו את הפרטים שלו מהאדם לו שייך החשבון, ואפילו רק לשם שעשוע, אז הכול בסדר. בפועל, מקרים כאלו בהחלט יכולים להסתיים בהגשת תלונה וכל הסיבוכים הנלווים לכך כגון שכירת שירותיו של עורך דין פלילי שהוא גם עורך דין לדיני אינטרנט.

כיצד נוכל להגן על חשבון הפייסבוק שלנו בעתיד?
על מנת להגן על החשבון שלנו, אנחנו למעשה צריכים להשתמש בסיסמה שקשה לפצח אותה ולא למסור אותה לאף אדם אחר גם אם מדובר באדם שאנחנו סומכים עליו בעיניים עצומות וגם אם אנו מוסרים אותה בעל פה. כמו כן, ליתר ביטחון, יש לשנות את הסיסמה כל חודשיים או שלושה ולא להשתמש בסיסמה שכבר השתמשנו בה לאתר אחר עם אותה כתובת דואר אלקטרוני.

באופן דומה, גם אם אנחנו זקוקים לעזרה בביצוע פעולה כלשהיא בחשבון שלנו ומתחברים ממחשב שאינו המחשב הרגיל שלנו, אסור בשום פנים ואופן לסמן את תיבת הבחירה ששומרת את ההתחברות על המחשב המקומי.

לסיום, מי שמשתמש באפליקציה של פייסבוק לסמארטפונים, צריך לעדכן אותה בכל פעם שיוצא עדכון חדש וזאת מהסיבה הפשוטה שהאפליקציה נמצאת במכשיר המקומי ואם היא לא מעודכנת, ייתכן שיש בה חורי אבטחה שתוקנו בגרסאות מאוחרות יותר.


עורכי דין לדיני רשת
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לדיני רשת. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא גניבת זהות ברשת
סגור