מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין מחשבים ואינטרנט » הקלדה במנוע חיפוש
מגזין מחשבים ואינטרנט

הקלדה במנוע חיפוש

האם הקלדה של מילים מסויימות במנוע החיפוש יכולות להיתפס כראייה משפטית נגדכם? לרוב כל הודעת טקסט או מילה שהקלדתם במנועי החיפוש יכולה להפליל אתכם במקרה שהמשטרה תחליט לזמן אתכם לחקירה
  • מערכת האתר
  • |
  • 17/9/2013
  • |
  • 16:55
  • |
  • 2227 צפיות

המחשב האישי, כבר לא כל כך אישי. כך מסתבר ממספר חקירות אשר ערכה המשטרה בשנים האחרונות שמראים שמנועי החיפוש באינטרנט יכולים לחשוף מידע על אנשים שביצעו מעשים שונים ועל כוונותיהם באמצעות המילים אותן חיפשו בגוגל. המחשב זוכר מה עשיתם, ויכול לשמש כראייה משפטית נגדכם בבוא העת. 

לחשוש מהקלדות במנועי החיפוש
אין זה אומר שאנו צריכים לחשוש מהחיפוש במנועים השונים, זאת כמובן אם אין לנו מה להסתיר מרשויות החוק, ואם לא ביצעתם עבירה פלילית או כל עבירה על חוקי המדינה. אדם שחושש שאנשים יחפשו במחשב שלו מידע, הוא אדם שיש לו סיבה לחשוש מכך ולרוב ימחק את המידע, אך לא תמיד זה יעזור, מכיוון שכאמור, אפשר לעשות שיחזור מידע תמיד.
הרשתות החברתיות ומנועי החיפוש הם לי בידי המשטרה למציאת ראיות

צו חיפוש
המשטרה יכולה לחפש ראיות במחשב האישי של האדם, וברוב המקרים שאדם נחשד בביצוע עבירה ומוזמן לחקירה, המשטרה לא יכולה כך סתם לבוא ולקחת את המחשב האישי שלו בכדי לבצע חיפוש, אלא אמורה לבקש צו משופט טרם החלה בהליך החיפוש ולפני שהחרימה את המחשב. השוטרים לא יכולים לבצע את החיפוש סתם כך על דעת עצמם, זה לא חוקי.

השגת ראיות באמצעות מנועי חיפוש ורשתות חברתיות
בגלל הקלות שבה אפשר לעלות על כוונתו של אדם לבצע פשע (מה שעצוב, שזה קורה לרוב לאחר ביצוע הפשע) הרשתות החברתיות ומנועי החיפוש הפכו לכלי מאוד משמעותי בחקירות המשטרה. קשה מאוד להתווכח ולטעון אחרת לגבי דברים אשר מופיעים במחשבים של אנשים ומה שהם חיפשו במנועי החיפוש. כך אם חיפשתם לדוגמא סרטונים שמסבירים כיצד לשדוד בנק, ואתם חשודים בשדידת בנק, ככל הנראה לא תצליחו להוכיח את חפותכם, גם אם אתם חפים מפשע.

עורכי דין לענייני פרטיות באינטרנט
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני פרטיות באינטרנט. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא הקלדה במנוע חיפוש
סגור