מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין עבודה » התיישנות בתאונות עבודה
מגזין עבודה

התיישנות בתאונות עבודה

ככל שמדובר בתביעת תאונת עבודה סוגיית ההתיישנות הינה סוגיה מורכבת ומסועפת עד מאוד שכן ישנם סוגים רבים של תאונות עבודה וכן סוגים שונים של עובדים המועסקים בתנאי העסקה שונים, ועל כן הסוגיה תיבחן בהתאם לנסיבות המקרה.
  • מערכת האתר
  • |
  • 18/9/2013
  • |
  • 10:17
  • |
  • 2079 צפיות

ככלל, תביעות נזיקין מתיישנות לאחר כשבע שנים ממועד קרות האירוע המשפטי. לכלל זה חריגים רבים אותם נסקור במאמר זה ובהתקיימם תוארך תקופת ההתיישנות.

מועד גילוי הנזק
ישנם מצבים בהם נזק כלשהו שנגרם גורר תגובות ונזקים שעלולים להתעורר לאחר פרקי זמן ארוכים, הן בגופו של אדם והן ברכושו. לדוגמא- עובד שנפגע בתאונת דרכים בדרכו לעבודה ורק לאחר פרק זמן מגלה שהתאונה גרמה לו לנזקי גוף כבדים וקשים אותם לא ניתן היה לגלות לאחר קרות התאונה.

במצב דברים זה, יחל מרוץ ההתיישנות מרגע בו התגלה הנזק ולא מיום התאונה כאשר הדברים ייבחנו מזווית ראות עיניו של האדם הסביר. ישנם אף מצבי קיצון בהם אדם ער לנזק ו/או מחלה שנגרם לו איך אינו מייחס קשר סיבתי בין הנזק לתאונה שאירעה. על אף היותו של מצב זה חריג לכלל התיישנות, החוק מציב מגבלה לפיה לא ניתן יהיה לתבוע בגין נזק במידה וחלפו למעלה מעשר שנים מיום התאונה. 
תביעות נזיקין מתיישנו לאחר שבע שנים אך עם זאת - יש גם מקרים חריגים

חריגים נוספים להתיישנות
החריג השני מדבר על מצב דברים בו אדם היה שרוי בחוסר הכרה למשך תקופה מסוימת, ועל כן יוארך מרוץ ההתישנות עבורו, שכן מצבו הגופני ו/או הנפשי לא אפשר לו להגיש את התביעה במועד הנדרש. חשוב להדגיש כי רשימת החריגים למרוץ ההתיישנות איננה  רשימה סגורה וקבועה, בית המשפט משנה ומוסיף חריגים נוספים בהתאם להתפתחות הרפואית והטכנולוגית. 

ייעוץ מקצועי עם עורך דין מומחה
על מנת להיות בטוחים כי בחרתם בצעדים המשפטיים הנכונים לכם ביותר ועל מנת לבדוק האם בנסיבות המקרה שלכם חלף מועד ההתיישנות או שמה חלים אחד החריגים המאריכים את תקופת ההתישנות, חשוב מאוד להיוועץ בעורך דין מומחה המתמחה בתחום הנזיקין ו/או העבודה.


עורכי דין לענייני תאונות עבודה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני תאונות עבודה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא התיישנות בתאונות עבודה
סגור