מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין פלילי » פריצה לרכב וענישה
מגזין פלילי

פריצה לרכב וענישה

עוד בעבר הוחלט במערכת המשפט הישראלי לא להקל ראש במעשי גניבה של רכבים ומספר פסקי דין הוכיחו שאין השופטים מתכוונים להתחשב במצבו של הגנב, ואין להצדיק מעשי פריצה וגניבה בשום מצב, זאת על מנת להגן על קניינו של האזרח
  • מערכת האתר
  • |
  • 22/9/2013
  • |
  • 09:25
  • |
  • 2655 צפיות

הרשות השופטת הכריזה מלחמת חורמה בפורצים והגנבים. גניבה היא למעשה משלח יד ברכושו של אחר, זאת כמובן לא בתום לב וגם ללא הסכמתו של האדם שהרכוש שייך לו. בעניין הרכב, בחוק העונשין יש תת פרק נפרד אשר עוסק אך ורק בעבירות רכב, פריצה לרכב או גניבה, או השחטה כמובן. יש המון עבירות גניבה שלא קשורות לרכב, אבל יש הרבה עבירות הקשורות לרכבים בלבד.

עונשים חמורים יותר
החוק מגדיר בראש ובראשונה מהו רכב: כלי אשר נע על ידי כוח מכני, או נגרר על ידי רכב אחר. זה כולל כמובן גם אופנוע ואופניים ותלת אופן, אך רק אם הם ממונעים. על עבירת פריצה של אדם הפורץ או מתפרץ לרכב, האדם יקבל עד שלוש שנות מאסר. ואם זה בכוונה לבצע גניבה של האוטו (אם ניתן להוכי זאת כמובן) יקבל האדם עד שבע שנות מאסר.
עבירות פריצה לרכב - החמרה בענישה בשנים האחרונות

סחר בחלקים ושימוש במסמכים
אם אדם קיבל רכב או חלקים מרכב שנגנב, ביודעו שהרכב או החלקים גנובים והושגו בגניבה, האדם שרוכש את החלקים צפוי לעד שבע שנים של מאסר בפועל. אם האדם גם סחר בחלקים, או עסק בפירוק או הרכבה של רכב גנוב וחלקיו, דינו הוא עד עשר שנות מאסר בפועל. אם אדם גנב או זייף מסמכי רכב הקשורים לבעלות או לחזקה ושימוש ברכב, דינו מאסר של עד חמש שנים.

גניבה וענישה
אדם שגנב רכב צפוי לקבל עונש של עד שבע שנות מאסר, ואם הוא "רק" הרס או פגע ברכב בכוונה תחילה, הוא צפוי לעד כחמש שנות מאסר בפועל. נשאלת השאלה, מה קורה כשמדובר בגניבה של ציוד מתוך הרכב? סביר להניח שיהיה מדובר גם בגרימת נזק לעיתים, והעונש הוא עד חמש שנות מאסר. אם הגנב גנב פריט מתוך הרכב, דינו הוא עד שלוש שנות מאסר. אם הגנב לקח חלק מהרכב בידיעה שהוא גנוב, דינו הוא עד כשבע שנות מאסר, כמו אדם שגנב את הרכב. בכל מקרה, אם רכבכם נגנב או ניזוק, כדאי לשכור את שירותיו של עורך דין פלילי אשר יתן לכם מענה מקצועי לבעיה.

אולי תתעניינו גם ב:

עבירת פריצה והתפרצות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עבירת פריצה והתפרצות. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא פריצה לרכב וענישה
סגור