מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין חובות והוצל"פ » הגבלות בשירותי האשראי
מגזין חובות והוצל"פ

הגבלות בשירותי האשראי

הבנקים ברחבי העולם מציעים שירות ללקחותיהם בדמות כרטיסי אשראי, או לחילופין, אשראי להיכנס למינוס בבנק, כאשר למעשה השירות נחשב לסוג של קניית כסף מהבנק, שמרוויח באמצעות תשלומי ריבית והצמדות.
  • מערכת האתר
  • |
  • 24/9/2013
  • |
  • 11:49
  • |
  • 1951 צפיות

אפשר לקנות כסף מהבנק במספר דרכים, כאשר חלק מהן הן מסגרת אשראי, אשר נותנת ללקוח למעשה ´להיכנס למינוס´ בבנק במונח שאותו אנו מכירים, אך הבנקים רואים בזה משהו כמו הלוואה שהלקוח לוקח מהבנק ועליה הוא משלם ריבית למעשה. יש גם אופציה לקחת הלוואה, וגם בכרטיס האשראי זה לא בדיוק כסף ששוכב בבנק בוודאות. כיום, אנשים לא יודעים מה הם היו עושים ללא מסגרות האשראי, אשר מאפשרות לעיתים לנהל נוהל חיים תקין, אך לא בהכרח לאורך זמן.

מה קורה אם הבנק החליט לעצור את האשראי?
הבנק זכאי להפסיק את השאשראי מתי שרק יחפוץ, אם הלקוח לא עומד בתשלומים מסויימים וכדומה. עם זאת, במקרים מסויימים הבנק יכול לשלם פיצוי ללקוח אם הוא יצר עבורו נזק שהשפיע לו על ההכנסות.

אפשר להחזיק בבנק?
השאלה שנשאלת, היא האם אפשר לאלץ את הבנק לתת אשראי לבית עסק זה או אחר או לאדם, התשובה לכך היא לא. אי אפשר לאלץ את הבנק וגם אי אפשר לקבוע לו עובדה שיתן אשראי ללא הגבלה לאדם זה או אחר. כל השיקולים סביב האשראי כמו גובה האשראי, התוקף שלו וגם התנאים של הריבית, נתון כל כולו לשיקול דעתו של הבנק, ושל הבנק בלבד.
האשראי בבנק - לא תמיד הבנק מסכים שהברז יהי פתוח

ובכל זאת
בכדי להגביל מעט את הכוח העצום שנמצא בידיו של הבנק כאשר הוא מתמודד מול האנשים הפשוטים, יש למחוקק מספר הגבלות. כמו כן, הבנק לעיתים יטיל עיקולים וגם ישלח עיקולים ומכתבים מעורכי דין בכדי לקבל את החוב אותו צריך לשלם הלקוח, ויכול גם להראות את ההתנהלות מול הלקוח כשהוכחה לכך שהוא ניסה הכל בכדי לתת ללקוח הזדמנות להחזיר את חובותיו בכדי שהוא לא יסגור לו את האשראי.

התנהלות מול הבנק
ההתנהלות של הלקוח מול הבנקאי או מול הבנק היא מאוד חשובה. אם יש לכם חשש מכך שתצטרכו להתמודד מול חלק משפטי מול הבנק, הרי שאתם צריכים להגיע מראש לבנק ולהציע לבנקאי את הפתרונות שלכם, זאת על מנת למנוע מקרים מביכים בעתיד. 

אולי תתעניינו גם ב:

עורכי דין לענייני בנקאות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני בנקאות. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא הגבלות בשירותי האשראי
סגור