מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין נזיקין » הכל על חיה מועדת
אולי תתעניין ב:
מגזין נזיקין

הכל על חיה מועדת

האם פקודת הנזיקין מתייחסת למקרים בהם חיות גורמות נזק לבני אדם? התשובה היא כן, אך מהי האחריות של בעלי הכלבים? במה זה כרוך? וכיצד אוכפים את החוק? הכל במאמר הבא
  • מערכת האתר
  • |
  • 20/10/201
  • |
  • 13:27
  • |
  • 2538 צפיות

כאשר אדם נחבל מחיה מסויימת בכל צורה שהיא, הבעלים של אותו בעל חיים צריך להוכיח שלא התרשל במילוי תפקידו שהוא למעשה להשגיח על בעל החיים שבבעלותו ואם הוא יודע שיש סיכוי שבעל החיים יעשה נזק לאדם כזה או אחר, הוא צריך להשגיע עליו בקפידה. הבעלים יצטרכו להוכיח שהם אינם אחראיים לנזק שנגרם על ידי בעל החיים, אף על פי שעל פי המחוקק, בבעלותו של הבעלים של בעלי החיים נמצאת מירב האינפורמציה לגבי התנהגות בעל החיים במצבים כאלה ואחרים.

חיה המועדת לפורענות
למרות שיש אחריות מסויימת על הבעלים של בעל החיים לגבי התנהגותו, בתי המשפט מבינים שאין הוא יכול לדעת מתי יתעורר היצר "הפראי" בבעל החיים והוא יחליט לגרום נזק לאדם זה או אחר, ולכן מקלים לרוב בנטל ההוכחה שחל כאמור ברובו על הבעלים של בעל החיים.

הכרעת הרוב: נזקים שנגרמו על ידי כלבים
רוב המקרים שקורים הם למעשה מקרים של תקיפות כלבים, באופן לא מפתיע, זאת מכיוון שעובדתית, רוב בעלי החיים בישראל שיש להם בעלים, הם כלבים. לפני יותר מעשרים שנה המחוקק החליט לשנות את הסעיף בפקודת הנזיקין ולהתייחס לנושא הכלבים באופן ספציפי. כאשר כעת החוק קובע שבכל מקרה של נשיכה או נזק שנגרם על ידי כלב, הבעלים שמחזיק בכלב חייב לפצות את הניזוק, ללא התרשלות או לא.
תקיפה של בעל חיים - פיצוי לניזוק באופן ישיר , אך לא תמיד

הוכחות הרשלנות – לא עוד
בגלל התיקון בחוק הנזיקין, שלמעשה קבע שאין צורך בהוכחת רשלנות בכדי שהבעלים יצטרכו לשלם פיצויים, המצב נהיה מורכב יותר, וכעת לא בודקים מי אשם בתקיפה, אלא מזכים בפיצויים את הנפגע. למרות זאת, לבעלי הכלבים יש מספר הגנות שהחוק נותן.

אחריות בלעדית?
כאמור, לבעלי הכלבים יש הגנות אשר מאפשרות להם להסיר את אחריותם מהנזק שגרם בעל החיים. למשל, אם האדם שניזוק התגרה בכלב או תקף אותו והכלב תקף אותו בחזרה, יגן על הבעלים. גם בפריצה לבית או במקרה שאדם תוקף את בעלי הכלב והכלב נחלץ לעזרתו, ההגנה על האחריות של בעל הכלב תקפה.

אולי תתעניינו גם ב:
התיישנות תביעת פיצויים


עורכי דין לעברות תקיפה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לעברות תקיפה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא הכל על חיה מועדת
סגור